Title: Reakce učitelů v MŠ v Plzeňském kraji na výzvová chování dětí
Other Titles: Responses of kindergarten teachers in Pilsen Region to children's challenging behavior
Authors: Vaverková, Anna
Advisor: Dubec Michal, Mgr.
Referee: Gažáková Eva, MgA.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24473
Keywords: efektivní komunikace;vztahové signály;neuromodel;výzvové chování;agrese
Keywords in different language: effective communication;relational signals;neural model;challenging behavior;aggression
Abstract: Tato bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá komunikačními postupy mezi učiteli mateřských škol a dětmi předškolního věku. Poukazuje na některé vývojové zvláštnosti dětí a objasňuje pojem výzvového chování. Dále se zaměřuje na komunikaci především z procesního hlediska a na postupy efektivní a neefektivní komunikace. Výzkum v praktické části je zaměřen na reakce učitelů MŠ na výzvové chování dětí. Cílem práce je analýza vztahové roviny reakcí učitelů MŠ a jejich reflektivní pohled na zkušenosti s vnímáním vztahových signálů v komunikaci při práci s dětmi. Dále porovnává učitele se vzděláním v oblasti práce se vztahovými signály v komunikaci a učitele bez tohoto vzdělání.
Abstract in different language: In its theoretical part, the Bachelor's thesis is concerned with communication practices between teachers in kindergartens and pre-school children. It highlights some developmental characteristics of these children and clarifies the concept of challenging behavior. It also focuses on communication viewed first of all as a process, and on procedures producing effective and ineffective communication. In the practical part, research is focused on responses of kindergarten teachers to children's challenging behavior. The aim of the thesis is to analyze the relational aspects of kindergarten teachers´ responses, and present their reflective view on the experience with the perception of relational signals in communication when working with children. Furthermore, the thesis compares teachers educated for work with relational signals in communications, and teachers without such training.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vaverkova Anna_Reakce ucitelu v ms v Plzenskem kraji na vyzvova chovani deti.pdfPlný text práce1,9 MBAdobe PDFView/Open
Vaverkova VP0001.pdfPosudek vedoucího práce107,45 kBAdobe PDFView/Open
Vaverkova OP0001.pdfPosudek oponenta práce308,2 kBAdobe PDFView/Open
Vaverkova O0001.pdfPrůběh obhajoby práce20,99 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24473

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.