Title: | Občanská participace na správě a rozvoji obce |
Other Titles: | Civic participation in the administration and development of the municipality |
Authors: | Mikšovská, Renata |
Advisor: | Louda, Tomáš |
Referee: | Valeš, Lukáš |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/2565 |
Keywords: | participace;občan;obec;volby;místní referendum;právo shromažďovací;svobodný přístup k informacím;petice |
Keywords in different language: | participation;citizen;community;elections;municipal referendum;freedom of assembly;free access to information;petition |
Abstract: | Cílem bakalářské práce je popsat, jakými způsoby mohou občané participovat na správě a rozvoji obce. Je proveden rozbor právní úpravy se zaměřením na jednotlivé možnosti participace občanů včetně konkrétních příkladů z některých obcí v České republice. |
Abstract in different language: | The aim of this bachelor thesis is to describe different ways how citizens may participate in the administration and development of the municipality. Legal regulations are analysed focusing on the possibilities citizens are provided with to participate in municipal administration. Concrete examples from particular municipalities in the Czech Republic are included. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSR) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Renata Miksovska.pdf | Plný text práce | 714,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Miksovska-VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 439,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Miksovska-OP.pdf | Posudek oponenta práce | 361,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Milsovska-PR.pdf | Průběh obhajoby práce | 284,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/2565
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.