Název: Perspektivy předškolního vzdělávání dětí s Downovým syndromem: případová studie dětí s Downovým syndromem navštěvujících mateřskou školu
Další názvy: The perspectives of preschool education for children with Down syndrome: the case study of children with Down syndrome attending pre school
Autoři: Zrůstová vyskočilová, Květa
Vedoucí práce/školitel: Káňová Šárka, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/26979
Klíčová slova: downův syndrom;mentální postižení;předškolní vzdělávání;inkluze;integrace;rodina
Klíčová slova v dalším jazyce: down syndrome;intellectual disability;pre-school education;inclusion;integration;family
Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na předškolní vzdělávání dětí s Downovým syndromem v běžné mateřské škole a ve speciální mateřské škole. Cílem je zjistit úhel pohledu zákonných zástupců na vzdělávání dětí z případové studie. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části jsou shrnuty informace týkající se mentálního postižení, Downova syndromu a rodiny. Zabývá se narozením dítěte s mentálním postižením a přístupem rodiny k němu, dále v pozdějším věku přístupem školy, vymezuje pojmy integrace versus inkluze a definuje podpůrná opatření. V praktické části je popsáno výzkumné šetření prostřednictvím smíšené výzkumné strategie a odhaluje, co bylo motivací zákonných zástupců volit daný typ předškolního zařízení. Výzkumné šetření vede k nalezení odpovědí na otázky přijetí jedince s mentálním postižením ze strany rodiny, školy a širšího okolí.
Abstrakt v dalším jazyce: The Bachelor thesis aims at pre-school education of children with Down´s syndrome in a mainstream pre-school and a special a pre-school environment. The aim is to find out the legal representatives´ point of view on the education of children from the case study. The Bachelor thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part sums up information on mental disability, Down´s syndrome and family. It pursues the birth of the child with mental disability and the attitude of the family towards the child; later in the latter years it deals with the approach of the school, defines the terms of integration vs. inclusion as well as support measures. In the practical part, research survey is described by means of a mixed research strategy and reveals the motivation of the legal representatives to choose the given type of pre-school facility. The research survey results in finding answers to the questions of accepting an individual with mental disability by their family, school and wider surroundings.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Zrustova_Vyskocilova_BP.pdfPlný text práce791,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zrustova VP198.pdfPosudek vedoucího práce1,14 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zrustova OP161.pdfPosudek oponenta práce1,19 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zrustova O215.pdfPrůběh obhajoby práce379,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/26979

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.