Název: | Systém odměňování a trestání dětí ve vybraných mateřských školách v Plzni |
Další názvy: | A system of rewards and punishments in various nursery schools in Pilsen |
Autoři: | Holoubková, Anna |
Vedoucí práce/školitel: | Dubec Michal, Mgr. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/26987 |
Klíčová slova: | odměny; tresty; respekt; morální vývoj; psychika; komunikace. |
Klíčová slova v dalším jazyce: | reward;punishment;respect;moral development;psyche;communication. |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá psychikou dítěte v předškolním věku, věnuje se morálnímu vývoji jedince. Dále se práce zabývá charakteristikou, fungováním i důsledky trestů. Následně se práce věnuje odměnám, charakterizuje je, zabývá se též jejich fungováním a důsledky. Teoretická část dále popisuje odměňování a trestání dětí s ohledem na předškolní věk, zabývá se motivací, pravidly a řádem v MŠ. Teoretická část se v neposlední řadě věnuje konceptu Respektovat a být respektován. Výzkum v praktické části práce je zaměřený na pedagogy z vybraných MŠ. Cílem výzkumu je zjistit, jaké odměny a tresty se ve vybraných MŠ užívají, jaký je postoj pedagogů ke konceptu Respektovat a být respektován. Cílem práce je také zjistit, jestli existují rozdíly v přístupu k odměnám a trestům mezi vybranými typy předškolních zařízení. |
Abstrakt v dalším jazyce: | In the theoretical part, this paper reports on child psychology in pre-school age and moral development of individuals. It characterizes punishments and rewards and their consequences. Furthermore it deals with punishment and rewarding of the children, motivation and rules in kindergartens. Research in the practical part is focused on teachers in selected kindergartens. Main aim of the research is to find out, what rewards and punishments teachers use, and also what do they think about educational concept to respect and to be respected. The second aim is to find out whether there are any differences in rewards and punishments between selected types of pre-school facilities. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Holoubkova.pdf | Plný text práce | 973,94 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Holoubkova VP023.pdf | Posudek vedoucího práce | 198,57 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Holoubkova OP025.pdf | Posudek oponenta práce | 157,4 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Holoubkova O079.pdf | Průběh obhajoby práce | 46,35 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/26987
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.