Title: Nerodilí mluvčí a aspekty spojené řeči
Other Titles: Non-native Speakers and Aspects of Connected Speech
Authors: Weiszová, Petra
Advisor: Stašková Naděžda, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27373
Keywords: spojitá řeč;asimilace;elize;spojování
Keywords in different language: connected speech;assimilation;elision;linking
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá otázkou aspektů spojité řeči, důležitého prvku fonetiky a fonologie, jež výrazně ovlivňuje mluvenou podobu anglického jazyka a zkoumá frekvenci užití těchto jevů v promluvách nerodilých mluvčí. Pozornost je věnována především asimilaci, elizi a spojování. Práce obsahuje teoretickou část, která poskytuje ucelené informace týkající se zkoumaných jevů a část praktickou. Ta zahrnuje popis metody výzkumu a analyzovaných materiálu, dále pak samotnou analýzu a souhrn výsledků.
Abstract in different language: This undergraduate thesis is concerned with the topic of aspects of connected speech, an important component of phonetics and phonology, which greatly modifies spoken form of English language. The paper observes the frequency of occurrences of these phenomena in informal discourse realized by non-native speakers. Attention is mainly given to assimilation, elision and linking. The thesis contains theoretical background providing coherent information regarding the studied features and a practical part, which includes a description of used methods, the actual analysis and a summary of the results.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Petra Weiszova.pdfPlný text práce1,52 MBAdobe PDFView/Open
Weiszova pos Stas - ved.pdfPosudek vedoucího práce733,33 kBAdobe PDFView/Open
Weiszova pos Petr opon.pdfPosudek oponenta práce1,02 MBAdobe PDFView/Open
Weiszova prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce384,33 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/27373

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.