Název: Stav pravopisných dovedností žáků na 2. stupni ZŠ
Další názvy: Spelling skills of pupils at the 2nd elementary school
Autoři: Rejthar, Michal
Vedoucí práce/školitel: Suda, Zdeněk
Oponent: Vejvodová, Jana
Datum vydání: 2012
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/2741
Klíčová slova: pravopis;základní škola;gymnázium;lexikální pravopis;morfologický pravopis;syntaktický pravopis;učitel českého jazyka;metodika výuky pravopisu;diktát;pravopisná cvičení
Klíčová slova v dalším jazyce: orthography;primary school;grammar school;lexical spelling;morphological spelling;syntax spelling;teacher of czech language;teaching methodology of spelling;dictation;spelling exercises
Abstrakt: Téma diplomové práce ?Stav pravopisných dovedností žáků na 2. stupni ZŠ? se opírá o výzkum v oblasti pravopisných dovedností žáků základní školy a nižších ročníků gymnázií. Cílem práce je získat povědomí o stavu pravopisných dovedností žáků 9. tříd a kvart gymnázií v rámci vybraných plzeňských vzdělávacích institucí, poté sestavit pořadí jednotlivých škol a jejich míru úspěšnosti při zvládání pravopisných jevů vzájemně porovnat. Samotný výzkum má dvě linie - první linii tvoří výzkum pravopisných dovedností žáků vybraných škol, který čerpá z údajů získaných z pracovních listů obsahujících doplňovací cvičení zaměřená na různé typy pravopisných jevů, druhou linii tvoří výzkum zaměřený na učitele, zejména na jejich metodiku používanou při výuce pravopisu.
Abstrakt v dalším jazyce: The theme of the diploma work Stav pravopisných dovedností žáků na 2. stupni ZŠ is based on the reaserch in the area of elementary school studenst's language skills. The goal of the work is to gain knowledge about the languange skills of the 9th grade elementary school students and 4th grade grammar school students in the area of Pilsen educational institutions and to compare the succes rate in the area of the language skills between individual schools. The reaserch itself consists of two parts: first one is based upon the reaserch of the languale skills in chosen schools, which draws from the data recieved from the worksheets containing remedial exercises focused on different kinds of grammar phenomena; the second part is the reaserch focused on the teachers, particularly on their methodology used during the teaching.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - Michal Rejthar.pdfPlný text práce846,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
rejthar.pdfPosudek vedoucího práce271,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
pdf(1).rejthar.pdfPosudek oponenta práce425,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
pdf(2).rejthar.pdfPrůběh obhajoby práce166,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/2741

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.