Název: | Tvorba jako dvojdimenzionální předpoklad výuky výtvarné výchovy |
Další názvy: | Creating as a two-dimensional assumption of art education |
Autoři: | Haiflerová, Zuzana |
Vedoucí práce/školitel: | Lukavský Jindřich, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28675 |
Klíčová slova: | výtvarná výchova;tvorba;reflexe;didaktická transformace obsahu;metoda 3a |
Klíčová slova v dalším jazyce: | art education;creation;reflection;didactic content transformation;3a method |
Abstrakt: | Předmětem diplomové práce je reflexe duality kompetenčních modů: učitele tvůrce výtvarného vyjádření a učitele tvůrce zadání učební úlohy. Autorka zrealizuje tři vlastní výtvarná díla. V průběhu procesu tvorby a po ní zpracuje myšlenková východiska, inspirační podněty, techniku tvorby, proces realizace, reflexi v akci a po akci zaměřenou na problematiku samotné tvorby. Na autorský projekt naváže obsahovou transformací hlavních principů vlastní tvorby do zadání učební úlohy. Autorka zrealizuje tři učební úlohy v podmínkách školní praxe. Realizované učební úlohy pak budou podrobeny analýze metodou 3A, se zvláštním důrazem na porovnání procesu vlastní tvorby a tvorby učební úlohy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The subject of the thesis is a reflection of the duality of competency modes: the teacher as an artist and a teacher as a creator of the task. The author realizes three artworks. In the process of creation and after it, the author compiles the though out point, inspiration sources, technique, the reflection of the process based on the problematics of the creation. The author´s project is followed by content transformation of the main principals of the artwork into the task. The author realizes three art lessons in the practice. Realized lessons are analyzed by 3A method, with a particular emphasis on comparation of the process of creation and the formation of the task. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Haiflerova-2017.pdf | Plný text práce | 4,13 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby - Haiflerova Zuzana_2017.pdf | Průběh obhajoby práce | 399,03 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN_Haiflerova Zuzana_vedouci_Lukavsky_2017.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,82 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN_Haiflerova Zuzana_oponent_Uhl Skrivanova_2017.pdf | Posudek oponenta práce | 1,31 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28675
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.