Title: Tvorba cyklu krátkých filmů formou pixilace na zvolené téma
Other Titles: Production of Pixillated (method of stop-motion animation) Featurettes
Authors: Capková, Magdalena
Advisor: Mašek Jan, PhDr. Ph.D.
Referee: Samberg Vargová Petra, MgA. M.Sc.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28676
Keywords: animovaný film;stop motion animace;pixilace;výtvarná výchova;aniamce v rvp;animace ve vzdělávání
Keywords in different language: animated film;stop motion animation;pixilation;arts;animation in rvp;animation in education
Abstract: Tato práce se snaží představit animovaný film jako plnohodnotný prostředek vizuálního vyjadřování, který je vhodný pro výuku ve výtvarné výchově. Práce obsahuje nejen zdůvodnění pro vhodnost využití animace metodou stop motion v rámci všeobecného vzdělávání, ale především základní metodiku a technické postupy. Součástí práce je i autorský animovaný film "Zrození barvy", který se stal základem pro navrhované výukové jednotky.
Abstract in different language: This work is trying to present an animated film as means of visual expression, which is suitable for arts education. The work includes not only the justification for the suitability of the use of stop motion animation within the general education, but first of all the basic method and technical proceedings. The work also includes an animated film "The Birth of a Colour", which was used as a basis for the suggested educational units.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KVK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Capkova Magdalena Zrozeni Barvy teoret prace.pdfPlný text práce6,5 MBAdobe PDFView/Open
SCAN_Capkova Magdalena_vedouci_Masek_2017.pdfPosudek vedoucího práce1,14 MBAdobe PDFView/Open
SCAN_Capkova Magdalena_oponent_Samberg Vargova_2017.pdfPosudek oponenta práce842,27 kBAdobe PDFView/Open
Prubeh obhajoby - Capkova Magdalena_2017.pdfPrůběh obhajoby práce334,62 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28676

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.