Title: Československé pohraničí v letech 1935-1939
Other Titles: Czechoslovak Borderland in the Years 1935-1939
Authors: Smrž, Michal
Advisor: Novotný, Lukáš
Referee: Jeřábek, Martin
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/2893
Keywords: sudetoněmecká otázka;první republika;Sudetoněmecká strana;Konrad Henlein
Keywords in different language: sudeten question;first republic;Sudeten German party;Konrad Henlein
Abstract: Bakalářská práce Československé pohraničí v letech 1935-1939 je zaměřena na analýzu vzniku, vývoje a vzestupu sudetoněmeckého hnutí v Československu a tím tak i otázku Němci obývaného československého pohraničí, a to jak z hlediska vnitropolitického, tak i mezinárodního. Je tak kladen důraz i na samotný vývoj vztahů mezi Německem a Československem, ale také na postoj Velké Británie a Francie k tomuto problému.
Abstract in different language: The bachelor´s thesis Czechoslovak Borderland in the Years 1935-1939 focuses on analysis of creation, development and rise of the Sudeten German movement in Czechoslovakia, and also the problem of Czechoslovakian borderland itself; from both the internal and international point of view. It also places emphasis on development of mutual relations of Czechoslovakia and Germany, and also on France's and Great Britain's attitude to this problem.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska_prace_-_Michal Smrz.pdfPlný text práce556,78 kBAdobe PDFView/Open
Smrz_posudek vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce995,59 kBAdobe PDFView/Open
Smrz_posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce1,24 MBAdobe PDFView/Open
Smrz_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce461,79 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/2893

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.