Title: Embedded Marketing v České republice
Other Titles: Embedded Marketing in the Czech Republic
Authors: Mlnářík, Pavel
Advisor: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28965
Keywords: embedded marketing;eye-tracking;focus group;hloubkový rozhovor;komerční komunikace;legislativa;product placement;produkt
Keywords in different language: commercial communication;embedded marketing;eye-tracking;focus group;in-depth interview;legislation;product;product placement
Abstract: Diplomová práce se zabývá fenoménem product placement, kdy hlavním cílem této práce je zjistit, zda spotřebitelé zařazení v generaci Y dokáží postřehnout umístěné značky a jaký je jejich vztah k tomuto fenoménu, včetně otázky etiky. Využity jsou metody kvalitativního výzkumu, konkrétně eye-tracking, focus group a hloubkový rozhovor. Vedlejším cílem práce je vyseparovat pojem product placement, resp. embedded marketing od ostatních nástrojů komerční komunikace. Součástí práce je však také analýza legislativního rámce umisťování produktu v České republice a analýza situace před a po legislativním zakotvení. Tu dále srovnává s legislativou v Itálii, tedy zemi, která je součástí Evropské unie a Rusku, které je mimo prostor tohoto sdružení. Závěrečná část shrnuje poznatky a uvádí doporučení pro další výzkum v této oblasti. Práce obsahuje přehledná grafická schémata, tabulky, obrázky a doplňující přílohy, které představují vizuální obraz product placement v České republice.
Abstract in different language: The main aim of this diploma thesis is phenomenon of Product Placement. Main part of this thesis is about researching generation Y, how they are related and perceived to the phenomenon of Product Placement, this includes ethics too. The methods that are used in this thesis are methods of qualitative research, exactly eye-tracking, focus group and interview. Another aim of this thesis is to show differences between Product Placement or Embedded Marketing and other tools of communication mix. Part of this thesis is analysis of legislation in the Czech Republic and analysis of the situation before and after limitation in legislation of Product Placement. Next part is comparison of legislation of Product Placement in Italy, which is part of European Union, and legislation of Product Placement in Russia, which is not European Union member. The final part summarizes the knowledges and gives suggestions for further research in this branch. The thesis contains graphic schemes, tables, pictures and attachments which form visual picture of Product Placement in the Czech Republic.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Mlnarik_Pavel.pdfPlný text práce5,85 MBAdobe PDFView/Open
Mlnarik_o.pdfPosudek oponenta práce755,09 kBAdobe PDFView/Open
Mlnarik_v.pdfPosudek vedoucího práce837,67 kBAdobe PDFView/Open
Mlnarik_p.pdfPrůběh obhajoby práce180,56 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28965

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.