Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKohout, Josef
dc.contributor.authorJanák, Tomáš
dc.contributor.refereeČmolík, Ladislav
dc.date.accepted2012-06-18
dc.date.accessioned2013-06-19T06:31:14Z-
dc.date.available2011-08-31cs
dc.date.available2013-06-19T06:31:14Z-
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-17
dc.identifier46322
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/3057
dc.description.abstractSoft-body modely slouží k reprezentaci elastických deformovatelných objektů ve virtualním prostředí. Jsou tedy vhodné pro simulaci objektů tvořených organickými materiály. Simulační prostředí určená pro lékařské účely jsou nejčastější aplikací soft-body modelů. Tato diplomová práce představí model svalů pro jedno takové simulační prostředí. Model je založen na tzv. pružinových systémech, které používají bodové hmotné body (částice) spojené myšlenými pružinami k reprezentaci deformovatelných objektů. Kromě toho je také představen návrh a implementace mechanismu pro detekci kolizí a správnou odezvu na ně, vytvořený pro pružinové systémy. Mechanismus umožňuje zpracovat kolizi mezi pevným a pružným objektem (kostí a svalem) stejně jako mezi dvojicí pružných objektů. Vytvořené řešení je součástí projektu VPHOP - The Osteoporotic Virtual Physiological Human (FP7-ICT-223865), sponozorovaného Evropskou Komisí, jehož cílem je zvýšení efektivity léčby a předcházení osteoporózy.cs
dc.format65 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectpružné modelycs
dc.subjectpružinové systémycs
dc.subjectdeformovatelná tělesacs
dc.subjectdetekce kolizícs
dc.titlePružná deformace objektů v kontextu muskuloskeletálního modelovánícs
dc.title.alternativeSoft-body Deformation in Musculoskeletal Modellingen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.description.departmentKatedra informatiky a výpočetní technikycs
dc.thesis.degree-programInženýrská informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedSoft-body models represent elastic deformable objects in a virtual environment, which makes them particularly appropriate for a simulation of objects made of organic materials. Simulation environments created for medical purposes are the most usual applications that employ soft bodies. This thesis presents a model of muscles for one of such environments. The model is based on the mass-spring systems, which use point-mass particles connected by fictional springs to represent the deformable object. Also, a mechanism for collision detection and response suitable for the mass-spring model was designed, implemented and tested. The mechanism is able to handle collisions between a rigid and a soft body (a bone and a muscle) as well as between two soft bodies (two muscles). The solution is a part of the EC funded project VPHOP - The Osteoporotic Virtual Physiological Human (FP7-ICT-223865) that is dedicated to improvement of the effectiveness of osteoporosis prediction and treatment.en
dc.subject.translatedSoft-bodyen
dc.subject.translatedmass-spring systemen
dc.subject.translateddeformable modelsen
dc.subject.translatedcollision detectionen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Janak_Diplomova_prace.pdfPlný text práce3,94 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A09N0016Pposudek-ved.pdfPosudek vedoucího práce626,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A09N0016Pposudek-op.pdfPosudek oponenta práce335,66 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A09N0016Pprubeh.pdfPrůběh obhajoby práce190,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/3057

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.