Title: | Pružná deformace objektů v kontextu muskuloskeletálního modelování |
Other Titles: | Soft-body Deformation in Musculoskeletal Modelling |
Authors: | Janák, Tomáš |
Advisor: | Kohout, Josef |
Referee: | Čmolík, Ladislav |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/3057 |
Keywords: | pružné modely;pružinové systémy;deformovatelná tělesa;detekce kolizí |
Keywords in different language: | Soft-body;mass-spring system;deformable models;collision detection |
Abstract: | Soft-body modely slouží k reprezentaci elastických deformovatelných objektů ve virtualním prostředí. Jsou tedy vhodné pro simulaci objektů tvořených organickými materiály. Simulační prostředí určená pro lékařské účely jsou nejčastější aplikací soft-body modelů. Tato diplomová práce představí model svalů pro jedno takové simulační prostředí. Model je založen na tzv. pružinových systémech, které používají bodové hmotné body (částice) spojené myšlenými pružinami k reprezentaci deformovatelných objektů. Kromě toho je také představen návrh a implementace mechanismu pro detekci kolizí a správnou odezvu na ně, vytvořený pro pružinové systémy. Mechanismus umožňuje zpracovat kolizi mezi pevným a pružným objektem (kostí a svalem) stejně jako mezi dvojicí pružných objektů. Vytvořené řešení je součástí projektu VPHOP - The Osteoporotic Virtual Physiological Human (FP7-ICT-223865), sponozorovaného Evropskou Komisí, jehož cílem je zvýšení efektivity léčby a předcházení osteoporózy. |
Abstract in different language: | Soft-body models represent elastic deformable objects in a virtual environment, which makes them particularly appropriate for a simulation of objects made of organic materials. Simulation environments created for medical purposes are the most usual applications that employ soft bodies. This thesis presents a model of muscles for one of such environments. The model is based on the mass-spring systems, which use point-mass particles connected by fictional springs to represent the deformable object. Also, a mechanism for collision detection and response suitable for the mass-spring model was designed, implemented and tested. The mechanism is able to handle collisions between a rigid and a soft body (a bone and a muscle) as well as between two soft bodies (two muscles). The solution is a part of the EC funded project VPHOP - The Osteoporotic Virtual Physiological Human (FP7-ICT-223865) that is dedicated to improvement of the effectiveness of osteoporosis prediction and treatment. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KIV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Janak_Diplomova_prace.pdf | Plný text práce | 3,94 MB | Adobe PDF | View/Open |
A09N0016Pposudek-ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 626,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
A09N0016Pposudek-op.pdf | Posudek oponenta práce | 335,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
A09N0016Pprubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 190,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/3057
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.