Title: | Podpora prosociálního chování: vytváření pravidel ve vybraných mateřských školách |
Other Titles: | Support Prosocial Behavior: Creating Rules in Selected Kindergartens |
Authors: | Peroutková, Kateřina |
Advisor: | Podpera Milan, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/31660 |
Keywords: | předškolní věk;socializace;emoce;empatie;prosociální chování;efektivní komunikace;pravidla |
Keywords in different language: | pre-school age;socialization;emotions;empathy;prosocial behavior;effective communication;rules |
Abstract: | V teoretické části se zaměřuji na předškolní věk a s ním spojené vytváření pravidel a prosociální chování. V praktické části se zaměřuji na to, jak v mateřských školách vytvářejí pravidla mezilidského chování. Jak se dětem daří tyto pravidla dodržovat. Jaký má učitelka vztah a přístup k dětem a děti k sobě navzájem. Pomocí realizace integrovaného bloku bylo mojí snahou podpořit vzájemné prosociální chování a empatii dětí. |
Abstract in different language: | In the theoretical part, I focus on pre-school age and associated rules and prosocial behavior. In the practical part, I focus on how to create rules of interpersonal behavior in kindergartens. How can children keep these rules. How does a teacher have a relationship and approach to children and children with each other. Through the implementation of the integrated block, my efforts were to support mutual pro-social behavior and empathy of children. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Finale_KP PDF.pdf | Plný text práce | 4,31 MB | Adobe PDF | View/Open |
Peroutkova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Peroutkova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 617,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Peroutkova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 332,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/31660
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.