Název: Populismus jako způsob komunikace
Další názvy: Populism as communication style
Autoři: Schenková, Laura
Vedoucí práce/školitel: Stulík Ondřej, PhDr. Ph.D.
Oponent: Strnadová Lenka, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/31962
Klíčová slova: ernesto laclau;populismus;komunikační strategie;oslava lidu;odsouzení elity;antagonistický vztah lidu a elity;andrej babiš
Klíčová slova v dalším jazyce: ernesto laclau;populism;communication strategy;celebration of the people;condemnation of the elite;antagonistic relationship between the people and the elite;andrej babis
Abstrakt: Tato diplomová práce je koncipována jako jednopřípadová studie a konkrétně se věnuje analýze politické komunikace předsedy hnutí ANO 2011, Andreje Babiše. První část této práce se zabývá teoretickým vymezením populismu, přičemž hlavní pozornost je věnována chápání populismu jako diskurzivní teorie. Vymezení populismu jako diskurzu je teoretickým konceptem, který je v druhé části práce aplikován na politická vyjádření Andreje Babiše se zaměřením na znaky populismu, které se objevují v jeho předvolebních komunikaci, tedy na antagonistický vztah mezi lidem a elitou a na oslavu lidu a odsouzení elity. Cílem této diplomové práce je ověření teze, že Andrej Babiš ve své předvolební komunikaci využívá výše uvedené znaky populismu a naplňuje tak předpoklad, že má jeho předvolební komunikace populistické tendence. Závěrečná část se věnuje shrnutí dat získaných analýzou politické komunikace Andreje Babiše a ověřením teze stanovené v úvodu práce.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis is a single case study and specifically deals with the analysis of the political communication of the leader of ANO 2011, Andrej Babis. The first part of this thesis deals with the theoretical definition of populism, the main attention is being paid to the understanding of populism as a discourse theory. The definition of populism as a discourse is the theoretical concept, which is applied in the second part of the diploma thesis, to the political expressions of Andrej Babis, focusing on the sign of populism that appeared in his pre-election communication, the anthagonistic relationship between people and the elite and the celebration of the people and condemnation of the elite. The aim of this diploma thesis is to verify the thesis, that Andrej Babis uses the above-mentioned signs of populism in his pre-election communication and thus fulfils the assumption that his communication has a populist tendency. The conclusion summarises the data obtained by analysis of political communication of Andrej Babis and is also committed to verify the thesis set out in the introduction.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP, Laura Schenkova.pdfPlný text práce680,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Schenkova-dp-POL.pdfPosudek vedoucího práce1,93 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Schenkova-dp-POL_0.pdfPosudek oponenta práce1,93 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Schenkova.pdfPrůběh obhajoby práce385,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31962

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.