Title: | Vyrovnání trubkové řady při měření v proudícím vzduchu |
Other Titles: | Aligning pipe series in the flowing air during measurement |
Authors: | Vejvoda, Jaroslav |
Advisor: | Linhart, Jiří |
Referee: | Schuster, Milan |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/3217 |
Keywords: | vyrovnání trubkové řady;tok vzduchu;statická výchylka;krokový motor;vibrouzel;vyhodnocení hodnot |
Keywords in different language: | cascade of tube dummies;airflow;static displacement elimination;stepper motor;vibro-knot;reference value |
Abstract: | Tento výzkum bakalářské práce se zabývá tokem vzduchu, který pohybuje se dvěmi trubkami, zatímco zbytek trubek je pevně uložen. Všechny trubky jsou ve výchozí poloze v řadě. Cílem této bakalářské práci je eliminace statické výchylky pohybující se trubek od pevně uložených trubek, která je zapříčená proudem vzduchu. Pro tento účel je výzkumné zařízení vybaveno krokovými motory. |
Abstract in different language: | The bachelor experimental study deals with the cross flown tube cascade with two tubes movable whereas the other are stiff. The goal of the experimental work is elimination of static displacements of the movable tubes in order to secure basic position of all tubes in row during their vibration caused by the flowing air. The experimental rig is equipped with stepping motors for this purpose. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKE) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ZAPADOCESKA UNIVERZITA V.pdf | Plný text práce | 2,19 MB | Adobe PDF | View/Open |
2302_0001.pdf | Posudek vedoucího práce | 62,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
2310_0001.pdf | Posudek oponenta práce | 81,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
2316_0001.pdf | Průběh obhajoby práce | 18,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/3217
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.