Title: Kultura jako komunikace, komunikace jako kultura
Other Titles: Culture as communication, communication as culture
Authors: Korcová, Kateřina
Advisor: Hanzelínová Lada, PhDr. Ph.D.
Referee: Schuster Radek, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/32499
Keywords: emoji;emotikon;komunikace;kultura;emoce;komunikační platformy;emojipedia
Keywords in different language: emoji;emoticon;communication;culture;emotion;communication platform;emojipedia
Abstract: Prostředky emoji, jejich zrod, vývoj, využití, hranice používání a také chápání a vnímání emocí, jenž mají vyjadřovat jsou nosným tématem této práce. První část práce je věnována seznámení s těmito znakovými symboly a představení jejich využití. Bylo prokázáno, že emoji již delší dobu neslouží pouze k oživení elektronické psané komunikace, ke kterému byly původně určeny. Dotazníkové šetření, jenž je součástí diplomové práce prokázalo, že uživatelé si komunikaci bez emoji dnes už jen zřídka kdy dokáží představit. Předmětem diplomové práce bylo též seznámení se zásadami elektronické komunikace či emocionální inteligencí uživatelů, které bylo teoretickým podkladem pro vznik celé práce. Důraz byl kladem na představení hlavních komunikačních platforem, které využívání prostředků emoji umožňují. Již zmíněný dotazník se zaměřoval též na otázky po uživatelsky nejpoužívanějších komunikačních médiích. V průběhu celé práce byly hypotézy konfrontovány s výsledky dotazníkového šetření.
Abstract in different language: Emoji, their discovery, development, utilization, the limits of use, and the understanding and perception of the emotions they have to express, are the core of this thesis. The first part of the thesis is devoted to the introduction of these symbols and the introduction of their use. It has been shown that emoji for a long time not only serve to addition the electronic written communication to which they were originally intended. The survey, which is part of the thesis, has shown that users can no longer imagine communication without emoji nowadays. The subject of the thesis was also acquainting with the principles of electronic communication or emotional intelligence of the users, which was the theoretical basis for the creation of the thesis. Emphasis was placed on the introduction of the major communication platforms that enable the use of emoji resources. The above-mentioned questionnaire also focused on questions about the most commonly used communication media. Throughout the thesis, the hypotheses were confronted with the results of the questionnaire survey.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP- Kultura emoji- Korcova_- final.pdfPlný text práce2 MBAdobe PDFView/Open
korcova_hanzelinova.pdfPosudek vedoucího práce332,35 kBAdobe PDFView/Open
korcova_schuster.pdfPosudek oponenta práce194,69 kBAdobe PDFView/Open
korcova_O.pdfPrůběh obhajoby práce281 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/32499

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.