Title: | Komparace postavení žen v českých zemích a ve Velké Británii na konci 19. století a na počátku 20. století |
Authors: | Haisová, Nikola |
Advisor: | Urban Martin, Mgr. |
Referee: | Novotný Lukáš, Doc. PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33053 |
Keywords: | feminismus;emancipace;ženy;británie;rakousko-uhersko;československo;práce;vzdělání;politika |
Keywords in different language: | feminism;emancipation;women;britain;austria-hungary;czechoslovakia;work;education;policy |
Abstract: | Cílem bakalářské práce na téma "Komparace postavení české a britské ženy na konci 19. století a počátku 20. století" je porovnat postavení žen ve společnosti těchto dvou zemí. Práce se zabývá jak rodinným životem žen, tak i vzděláním a zaměstnáním. Důležitým aspektem v tématu postavení ženy ve společnosti je politika. |
Abstract in different language: | The aim of this Bachelor´s thesis called ,,The comparison of Czech and British women's social status between the end of 19th and the beginning of 20th century" is to compare the social status of women between these two countries mentioned above. The thesis deals not only with the women's family life but also with the education and the job career. One of the important aspects regarding this topic is also politics. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Haisova.pdf | Plný text práce | 794,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Haisova - V.pdf | Posudek vedoucího práce | 583,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Haisova - O.pdf | Posudek oponenta práce | 589,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Haisova - prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 232,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/33053
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.