Název: | Orientační hry pro děti předškolního věku |
Další názvy: | Orienteering games for preschool children |
Autoři: | Táboříková, Vendula |
Vedoucí práce/školitel: | Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Kalistová Petra, Mgr. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33191 |
Klíčová slova: | hra;předškolní věk;orientace v prostoru;orientační hry;orientační běh |
Klíčová slova v dalším jazyce: | game;preschool children;orienteering games;orienteering run |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zaměřuje na orientační hry v mateřské škole. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Práce nejprve definuje předškolní věk a jeho specifika především po stránce tělesného a pohybového vývoje dále pak i vývoje psychického a sociálního. Jedna z kapitol teoretické části je věnována hře, konkrétně dělení, přípravě a vedení her. Zajímavá je část o orientačním běhu, kde je popsána trať (včetně dětské), potřebné vybavení a pravidla běhu. Praktická část obsahuje zásobník cvičení a her pro rozvoj orientace v prostoru u dětí předškolního věku ve vnitřních i venkovních prostorech a dále návrh orientačního běhu ve vnitřních prostorech mateřské školy. Orientačních hry slouží nejen k rozvoji orientace v prostoru, ale mají také pozitivní vliv na spolupráci, pozornost a rozvoj hrubé i jemné motoriky dětí. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor's thesis is about orienteering games for preschool children. It is divided into two parts a theoretical and a practical one. In the beginning, the thesis gives information about preschool age, about the physical development, movement development and the development of psyche and socialization. The theoretical part describes the game and its division, preparation and guidance. The orienteering run represents a remarkably interesting segment of this thesis. The practical part includes a list of games that has been created by the author. The games are appropriate for both - indoor and outdoor places. They show the use of orienteering games not only as a tool for development of orientation in space, but it also has a great effect on cooperation, attention and physical skills. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP-Taborikova- finalni verze.pdf | Plný text práce | 1,23 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Taborikova V. - VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 166,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Taborikova V. - OP.pdf | Posudek oponenta práce | 182,34 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Taborikova V..pdf | Průběh obhajoby práce | 55,62 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/33191
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.