Title: Možnosti využití gamifikačních prvků v marketingu cestovního ruchu
Other Titles: Opportunities to use gamification in tourism marketing
Authors: Jančík, Karel
Advisor: Janeček Petr, Ing. Ph.D.
Referee: Prantl David, Ing.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33515
Keywords: cestovní ruch;marketing;marketingový mix;motivace;gamifikace;gamifikace v cestovním ruchu;analýza konkurence;dotazování;návrh mobilní aplikace
Keywords in different language: tourism;marketing;marketing mix;gamification;gamification in tourism;analysis of competition;survey;design of mobile application
Abstract: Cílem této bakalářské práce je společně s teoretickými základy, získanými studiem gamifikace, navrhnout novou turistickou mobilní aplikaci s herními prvky pro město Plzeň, zaměřenou na zprostředkování informací o turistických památkách a zajímavých místech s možností soupeření a výhry různých cen. V prvních třech kapitolách teoretické části práce jsou nejprve vymezeny jednotlivé oblasti cestovního ruchu a marketingu, které obsahují především pojmy, definice a nástroje pro pochopení oblasti marketingu atraktivit z pohledu cestovního ruchu. Čtvrtá kapitola se zabývá pojmem gamifikace, jeho historií, vývojem i samotnými herními principy či mechanismy. Praktická část práce začíná analýzou gamifikovaných produktů v České republice, jejímž účelem je získat užitečné nápady a informace pro pozdější vývoj nové aplikace. Druhou metodou je dotazování, které slouží pro získání předběžných informací o potřebách a vlastnostech segmentu potencionálních uživatelů. Výsledky těchto metod byly užitečné jak pro samotný vývoj, tak pro implementování získaných nápadů a informací do aplikace. V následujících kapitolách se práce zabývá návrhem nové turistické aplikace pro vybranou destinaci cestovního ruchu, kde kromě návrhu a designu jak samotné aplikace, tak marketingových předmětů, je pro tento projekt vytvořen harmonogram i s jeho přibližným rozpočtem.
Abstract in different language: The aim of this bachelor thesis, together with the theoretical foundations obtained through the study of gamification, is to design a new tourist mobile application with game elements for the city of Pilsen. The above mentioned application provides information about tourist sights and interesting places having an option to compete and win various prizes. In the first three chapters of the theoretical part I have defined particular areas of tourism and marketing, which contain specific terms, definitions and tools for understanding the area of marketing attractiveness from the point of view of tourism. The fourth chapter deals with the notion of gamification, its history, development, and the game dynamics or mechaniscs. The practical part begins with the analysis of gamified products in the Czech Republic aiming at useful ideas and information for further development of new application. The second method is the survey, which serves to obtain preliminary information about the needs and features of the potential users segment. The results of these methods were useful both for the development itself and for implementing the acquired ideas and information into the application. In the following chapters, the thesis deals with the design of new tourist applications for the chosen tourist destination. Besides the proposal and the design of the application I have created both the marketing items itself and the schedule and its approximate budget for this project.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska_prace_Jancik.pdfPlný text práce1,46 MBAdobe PDFView/Open
Jancik_v.pdfPosudek vedoucího práce661,14 kBAdobe PDFView/Open
Jancik_o.pdfPosudek oponenta práce561,47 kBAdobe PDFView/Open
Jancik_p.pdfPrůběh obhajoby práce216,22 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/33515

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.