Title: Historický a mezinárodní kontext v premenách technického vzdelávania na Slovensku do roku 2015
Other Titles: Historical and international context in the areas of technical education in Slovakia until 2015
Authors: Huľová, Zlatica
Citation: KROTKÝ, Jan, ed.; SIMBARTL, Petr, ed. Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2018, č. 1.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: článek
article
URI: http://olympiadatechniky.cz/itev/
http://hdl.handle.net/11025/34517
ISSN: 2571-2519
Keywords: technické vzdělávání;základní škola;vzdělávací praxe;historický vývoj;mezinárodní srovnání
Keywords in different language: technical education;primary schools;educational practice;historical development;international comparison
Abstract in different language: Nowadays, technical education at primary schools requires substantial attention of not only professionals but also of the general public. The fact that urgent problems in technical education of primary school aged pupils are neglected and left unsolved determines the need to deal with this problem. The main objective is the mapping of the current state of educational practice at home and abroad and the analysis of historical development of technical education in the context of international comparison.
Technické vzdelávanie na primárnom stupni školy v súčasnosti vyžaduje značnú pozornosť nielen odbornej ale aj laickej verejnosti. Opomínanie a neriešenie akútnych problémov v oblasti technického vzdelávania žiakov v mladšom školskom veku determinuje zaoberať sa touto problematikou. Hlavným cieľom je mapovanie aktuálneho stavu v edukačnej praxi doma aj v zahraničí a analýza historického vývoja technického vzdelávania v kontexte medzinárodného porovnania.
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni
Appears in Collections:Číslo 1 (2018)
Číslo 1 (2018)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hulova.pdfPlný text678,49 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/34517

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.