Název: Cenově efektivní náhrada dieselové trakce na nezatrolejovaných regionálních železničních tratích itermodálními bateriovými vozidly
Další názvy: Cost effective replace of the diesel traction on regional not electrified railways by intermodal battery vehicles
Autoři: Hofman, Jiří
Citace zdrojového dokumentu: 45. mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů, 10.-11.09.2019 Hotel Lions Plzeň: k příležitosti 70. výročí založení technického vysokého školství v Plzni: sborník příspěvků, p. 60-71.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/34960
ISBN: 978-80-261-0884-9
Klíčová slova: intermodální osobní doprava;bateriový vlak;náhrada dieselové trakce;regionální železnice
Klíčová slova v dalším jazyce: intermodal personal transport;battery train;diesel traction replace;regional railways
Abstrakt v dalším jazyce: A suitable way to the cost-effective replacement of diesel traction on non-electrified regional railways are battery vehicles with batteries located on replaceable separate low-height waggon, pushed in front of the passenger motor-car and designed as a powerful deformation zone. Thanks to the battery car´s protective function, the passenger car can be built in a cost-effective lightweight construction and the battery capacity can be reduced. At the same time, this car enables (E-)bicycles to be transported in considerable quantities, thus promoting regional road-rail intermodality and making the rail accessibility much better. At the final station, the battery car is replaced by battery car with charged battery. The battery -car can also acquire additional equipment (incl. driver´s cab and passenger cab), so it can gain other interesting features and further increase the cost-effectivity. When a cumulative comparison is made between the purchase price of vehicles including batteries- and energy-costs for 30 years , the price of both diesel- and battery-traction is comparable and intermodality is a bonus free of charge.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KKS)
45. mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů
45. mezinárodní vědecká konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Hofman.pdfPlný text7,47 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/34960

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.