Title: | Digital literacy development through new technologies for measuring and data mining |
Other Titles: | Rozvoj digitální gramotnosti pomocí nových technologií měření a získávání dat |
Authors: | Aichinger, Daniel Krotký, Jan Mach, Petr |
Citation: | AICHINGER, D., KROTKÝ, J., MACH, P. Digital literacy development through new technologies for measuring and data mining. Edukacja - Technika - Informatyka, 2019, roč. 28, č. 2, s. 233-238. ISSN 2080-9069. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | University of Rzeszów |
Document type: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/36073 |
ISSN: | 2080-9069 |
Keywords: | digitální gramotnost;technické vzdělávání;termokamera;datamining;termometrická měření |
Keywords in different language: | digital literacy;technical education;thermocamera;data mining;thermometric measurements |
Abstract: | Příspěvek se zabývá problematikou používání nových výukových technologií na středních školách a také při přípravě budoucích učitelů. Zaměřen je na využití termometrického měření v různých oblastech techniky. Hlavní důraz je kladen na vytváření metodiky měření a aplikace získaných dat. Pro didaktickou aplikaci je vyvinuta speciální sada pro termometrická měření. Sada respektuje moderní metody výuky. |
Abstract in different language: | The article is dedicated to the problematics of using new technologies at high schools and during the preparation of future teachers. It is focused on using thermometric measurements in various fields of technics. The main emphasis is placed on forming the measuring methodology and the data mining application. A special set for thermometric measurements is developed for the didactic application. The set respects the newest teaching methodologies. |
Rights: | © University of Rzeszów |
Appears in Collections: | Články / Articles (KVD) Články / Articles (KMT) OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Aichinger.pdf | 471,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/36073
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.