Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPolák, Josef
dc.contributor.authorBradáčová, Martina
dc.contributor.refereeLávička, Miroslav
dc.date.accepted2012-06-19
dc.date.accessioned2013-06-19T06:55:24Z
dc.date.available2010-11-01cs
dc.date.available2013-06-19T06:55:24Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2011-08-04
dc.identifier35930
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/3676
dc.description.abstractTato práce se zabývá konstrukčními úlohami řešenými na středních školách. V první části je nastíněn historický vývoj konstrukčních úloh, poté následuje teoretická část zabývající se konstrukčními úlohami jako takovými. Další kapitola pojednává o řešitelnosti konstrukčních úloh pomocí pravítka a kružítka, přičemž jsou v této kapitole zařazeny také tři klasické eukleidovsky neřešitelné úlohy. Hlavní částí práce je pak metodické zpracování osmi vyučovacích hodin věnovaných konstrukčním úlohám. Poslední kapitola obsahuje zamyšlení nad užitím informační technologie při vyučování konstrukčních úloh.cs
dc.format135 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=35930-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectEukleidovské konstrukcecs
dc.subjectřešení konstrukční úlohycs
dc.subjectřešitelnost konstrukční úlohycs
dc.subjecteukleidovsky neřešitelné úlohycs
dc.subjectpřibližné konstrukcecs
dc.subjectdynamická geometriecs
dc.titleKonstrukční úlohy v rovině ve středoškolské matematicecs
dc.title.alternativeEuclidean Constructions in High School Mathematicsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.description.departmentKatedra matematikycs
dc.thesis.degree-programMatematikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with geometric constructions in Secondary School Mathematics. The first chapter is dedicated to its historical development followed by the theoretical explanation and description of it. The next chapter discusses solubility of construction problems by means of a ruler and compass (including three classical unsolvable constructions problems). The main focus of this work is in the methodical elaboration of eight different Math lessons concerned with planar geometric constructions. The last chapter ponders over the benefits information technology might bring in the connection with teaching (and learning) geometric constructions.en
dc.subject.translatedEuclidean constructionsen
dc.subject.translatedsolving of consruction problemsen
dc.subject.translatedsolvability of construction problemsen
dc.subject.translatedunsolvable consruction problemsen
dc.subject.translatedapproximate constructionsen
dc.subject.translateddynamic constructionen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMA)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - KU v rovine v SS matematice.pdfPlný text práce3,05 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PV-Kalna.pdfPosudek vedoucího práce181,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PO-Kalna.pdfPosudek oponenta práce205,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
P-Bradacova.pdfPrůběh obhajoby práce36,03 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/3676

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.