Title: Fashion: ne - módní fotografie: fotografie módní kolekce v odlišném stylu, než je v současnosti běžný
Other Titles: Fashion: non - fashion photography: Photography of fashion collection in a different style than is currently common
Authors: Hojdová, Julie
Advisor: Aubrecht Vojtěch, MgA.
Referee: Grygar Štěpán, Prof. Mgr.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/37314
Keywords: módní fotografie;móda;šála;výtvarný lookbook;fotografická publikace
Keywords in different language: fashion photography;fashion;scarve;art lookbook;photographic publication
Abstract: Bakalářská práce se zabývá tématem Fashion: Ne - módní fotografie: Fotografie módní kolekce v odlišném stylu, než je v současnosti běžný. V práci je rozebrána historie módní fotografie včetně představitelů, kteří měli důležitou roli při formování této fotografické disciplíny. Dále pojednává o vývoji, principu a formě praktické části bakalářské práce. Pro vytvoření souboru jsem navázala spolupráci s irskou textilní designérkou Fiadh Durham, která se zabývá výrobou tkaných módních doplňků. Vytvořila jsem soubor skládající se ze tří rozdílných složek, které dohromady reflektují myšlenku značky Fiadh Handwoven Design. Výsledkem je spojení módní a umělecké fotografie demonstrující odlišné zpracování, ale i silný vizuál schopný plnohodnotné reklamy a prezentace produktu.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with Fashion: non - fashion photography: Photography of fashion collections in a different style than is currently common. The thesis will analyse the history of fashion photography, including representatives who had an important role in shaping this photographic discipline. Furthermore, it deals with the development, principle and form of the practical part of the bachelor work. To create the collection, I established cooperation with Irish textile designer Fiadh Durham, who is engaged with the production of fashion woven accessories. I created a set of three different components that together reflect the idea of brand Fiadh Handwoven Design. The result is a combination of fashion and art photography demonstrating different process, but also a powerful visual, capable of full-featured advertising and product presentation.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVU)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hojdova_VSKP.pdfPlný text práce22,11 MBAdobe PDFView/Open
Hojdova_o.pdfPosudek oponenta práce561,63 kBAdobe PDFView/Open
Hojdova_v.docxPosudek vedoucího práce43,69 kBMicrosoft Word XMLView/Open
HOjdova.pdfPrůběh obhajoby práce300,38 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/37314

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.