Název: Etické výzvy ve volné trilogii Martiny Drijverové
Další názvy: Ethical challenges in free trilogy by Martina Drijver
Autoři: Hrodková, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Novotný Jiří, Mgr.
Oponent: Brčáková Vladimíra, Mgr.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39085
Klíčová slova: martina drijverová;etické výzvy;sociálně psychologické výzvy;literatura pro děti a mládež;neúplná rodina
Klíčová slova v dalším jazyce: martina drijver;ethical challeges;social psychologic challenges;children literature;single-family
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřená na interpretaci a rozbor volné trilogie (Táta k příštím Vánocům, Táta pro radost i pro zlost, Táta nemá smutky rád) o neúplné rodině spisovatelky Martiny Drijverové. V první části se zabývám biografií a tvorbou autorky. Další část obsahuje stručný přehled toho, kde se problematika neúplné rodiny vyskytuje v české literatuře pro děti a mládež od 19. století po současnost. Následující část je věnovaná charakteristice trilogie - jak prostředí, postavy a sociální vztahy ovlivňují myšlení, chování i jednání hlavní hrdinky Jany a sestry Evy. Ve čtvrté kapitole je zmíněno propojení literatury s jinými vědními obory, z čehož mohou čerpat pedagogové při práci s texty v různých předmětech. Upozorňuji tak na důležitost interdisciplinární role literatury. Poslední kapitola shrnuje konkrétní možnosti aplikace námětů z trilogie do výuky na prvním stupni základních škol.
Abstrakt v dalším jazyce: My final thesis is focused on interpretation, evaluation and analysis of single-family writer Martina Drijver and her free trilogy (Father for next Christmas, Good times and bad times Father, Father who doesn´t like sadness). The first part of my thesis is concentrated on writer´s biography and life´s work. The second part contains short characteristics of single-family problematics and list of books in Czech literature (from 19th century till now) with some topics. The next chapter is engaged in detailed characteristics of trilogy - main characters of the book (Jana and Eva), behaviour, social relationships and environment. The fourth part is trying to connect literature and other scientific branches and draw inspiration from literature to another subjects and lessons. It also calls attention to the importance of literature as a interdisciplinary field of study. The remaining part of the thesis consists of résumé and practical applications of book ideas to lessons at the elementary schools.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Hrodkova Katerina_DP 2019.pdfPlný text práce1,31 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
hrodkova_brcakova.pdfPosudek oponenta práce40,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
hrodkova_novotny.pdfPosudek vedoucího práce42,48 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
hrodkova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce217,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39085

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.