Title: | Pracovní možnosti zrekonstruovaného výukového stroje EMCO 105 MILL |
Other Titles: | Working possibilities of the renovated EMCO 105 MILL |
Authors: | Marienka, Roman |
Advisor: | Česánek Jiří, Doc. Ing. Ph.D. |
Referee: | Hnátík Jan, Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39319 |
Keywords: | emco 105 mill;sinutrain;obrábění;frézování;vrtání;kontura |
Keywords in different language: | emco 105 mill;sinutrain;working;milling;drilling;contour |
Abstract: | Bakalářská práce ukazuje možnosti využití stroje EMCO 105 MILL. Jedná se o výukový stroj, na kterém si mohou studenti vyzkoušet v praxi jednotlivé technologie frézování. Stroj je vybaven řídicím systémem SinuTrain. Tímto systémem je stroj ovládán, a proto je také spolu s jeho možnostmi využití detailně popsán. V SinuTrainu byly vytvořeny čtyři součásti a poté jedna z nich byla obrobena na stroji EMCO 105 MILL. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis shows working possibilities of the renovated machine EMCO 105MILL. It is a educational machine where students can try out individual milling technologies in practice. The machine is equipped with a control sytem SinuTrain. This system controls the machine and therefore it is described in detail together with its usage possibilities. Four parts were created in the SinuTrain and then one of them was machined on the EMCO 105 MILL machine. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTO) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Marienka BP.pdf | Plný text práce | 3,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Oponentni posudek BP_Marienka.PDF | Posudek oponenta práce | 537,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni BP_Marienka.PDF | Posudek vedoucího práce | 253,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Obhajoba BP_Marienka.PDF | Průběh obhajoby práce | 177,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/39319
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.