Title: Analýza tematického celku Obojživelníci ve vybraných učebnicích přírodopisu pro ZŠ
Other Titles: Analysis of thematic unit Amphibians in selected biology textbooks for primary schools
Authors: Hlinovská, Johana
Advisor: Vágnerová Petra, Mgr.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40449
Keywords: učebnice;obsahová analýza;přírodopis;obojživelníci;pedagogický výzkum
Keywords in different language: textbook;content analysis;biology;amphibians;pedagogical research
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá obsahovou analýzou tématu obojživelníci v současných učebnicích přírodopisu určených pro základní školy. Zaměřuje se na výskyt odborných chyb a matoucích tvrzení obsažených ve výkladovém textu učebnic. V teoretické části popisuje definici a funkci učebnice, zařazení tématu obojživelníci do rámcových vzdělávacích programů a výzkum učebnic. V praktické části jsou popsány výsledky výzkumu.
Abstract in different language: This bachelor's thesis deals with the content analysis of tematic unit amphibians in textbooks for primary schools. It focuses on the amount of mistakes and confusing statements contained in the textbooks. There is definition of textbook and description of its functions, inclusion of the topic amphibians in the framework educational programs and description of textbook's research in the teoretical part. In the practical part the results of research are described.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Hlinovska-Johana.pdfPlný text práce1,08 MBAdobe PDFView/Open
Hlinovska_prubeh_obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce139,63 kBAdobe PDFView/Open
Hlinovska_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce374,49 kBAdobe PDFView/Open
Hlinovska_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce974,88 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40449

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.