Název: Rozvoj pohybových schopností u dětí předškolního věku formou lezeckých aktivit
Další názvy: Development of physical activities of pre-school children through climbing activities
Autoři: Fliegelová, Michaela
Vedoucí práce/školitel: Kalistová Petra, Mgr.
Oponent: Charvát Luboš, Mgr.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40633
Klíčová slova: předškolní dítě;horolezectví;lezecké aktivity;pohybové schopnosti
Klíčová slova v dalším jazyce: preschool child;climbing;climbing activities;physical activities
Abstrakt: Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké má učitel možnosti v mateřské škole v zařazení pohybových aktivit na lezecké stěně, a vytvoření souboru her. V teoretické části se nachází charakteristika dítěte předškolního věku, jeho vývoj v oblasti motorické, biologické, psychologické a sociální a rozvoj pohybových schopností. Dále se tam nachází popis vnitřních a venkovních lezeckých aktivit a propojení lezení s dílčími vzdělávacími cíli Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V praktické části je vyhodnocený dotazník, který byl poslán učitelkám do mateřských škol za účelem zjištění využívání horolezeckých stěn. Dále je sepsán soubor lezeckých aktivit vhodných pro děti. Každá aktivita obsahuje popis činnosti, časovou organizaci, věk a počet dětí, pomůcky a cíle. Některé činnosti jsou již realizované a obsahují závěrečnou reflexi. Na závěr je sepsaná kazuistika dítěte, které dochází na horolezecký kroužek.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of the bachelor's thesis was to find out what possibilities the teacher has in kindergarten in including physical activities on the climbing wall, and to create a set of games. The theoretical part contains the characteristics of a preschool child, his progress in the field of motoric, biological, psychological and social aspect and the progress of motoric skills. There is also a description of indoor and outdoor climbing activities and the connection of climbing and partial educational of the Framework Educational Program for Preschool Education. In the practical part, a questionnaire is evaluated, which was sent to kindergarten teachers in order to determine the use of climbing walls. There is also a set of climbing activities suitable for children. Each activity contains a description of the activity, time organization, age and number of children, aids and goals. Some activities are already implemented and contain a final reflection. Finally, a case report of a child who attends a climbing circle is written.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace Fliegelova.pdfPlný text práce3,16 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fliegelova M. - VP.pdfPosudek vedoucího práce154,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fliegelova M. - OP.pdfPosudek oponenta práce133,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fliegelova.pdfPrůběh obhajoby práce44,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40633

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.