Title: Rozvoj pohybových schopností u dětí předškolního věku formou lezeckých aktivit
Other Titles: Development of physical activities of pre-school children through climbing activities
Authors: Fliegelová, Michaela
Advisor: Kalistová Petra, Mgr.
Referee: Charvát Luboš, Mgr.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40633
Keywords: předškolní dítě;horolezectví;lezecké aktivity;pohybové schopnosti
Keywords in different language: preschool child;climbing;climbing activities;physical activities
Abstract: Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké má učitel možnosti v mateřské škole v zařazení pohybových aktivit na lezecké stěně, a vytvoření souboru her. V teoretické části se nachází charakteristika dítěte předškolního věku, jeho vývoj v oblasti motorické, biologické, psychologické a sociální a rozvoj pohybových schopností. Dále se tam nachází popis vnitřních a venkovních lezeckých aktivit a propojení lezení s dílčími vzdělávacími cíli Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V praktické části je vyhodnocený dotazník, který byl poslán učitelkám do mateřských škol za účelem zjištění využívání horolezeckých stěn. Dále je sepsán soubor lezeckých aktivit vhodných pro děti. Každá aktivita obsahuje popis činnosti, časovou organizaci, věk a počet dětí, pomůcky a cíle. Některé činnosti jsou již realizované a obsahují závěrečnou reflexi. Na závěr je sepsaná kazuistika dítěte, které dochází na horolezecký kroužek.
Abstract in different language: The aim of the bachelor's thesis was to find out what possibilities the teacher has in kindergarten in including physical activities on the climbing wall, and to create a set of games. The theoretical part contains the characteristics of a preschool child, his progress in the field of motoric, biological, psychological and social aspect and the progress of motoric skills. There is also a description of indoor and outdoor climbing activities and the connection of climbing and partial educational of the Framework Educational Program for Preschool Education. In the practical part, a questionnaire is evaluated, which was sent to kindergarten teachers in order to determine the use of climbing walls. There is also a set of climbing activities suitable for children. Each activity contains a description of the activity, time organization, age and number of children, aids and goals. Some activities are already implemented and contain a final reflection. Finally, a case report of a child who attends a climbing circle is written.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace Fliegelova.pdfPlný text práce3,16 MBAdobe PDFView/Open
Fliegelova M. - VP.pdfPosudek vedoucího práce154,98 kBAdobe PDFView/Open
Fliegelova M. - OP.pdfPosudek oponenta práce133,74 kBAdobe PDFView/Open
Fliegelova.pdfPrůběh obhajoby práce44,8 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40633

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.