Název: Otázka genderových kvót: analýza z pohledu feminismu
Další názvy: The Question of Gender Quotas: Analysis from The Feminism Point of View
Autoři: Nováčková, Nikola
Vedoucí práce/školitel: Strnadová Lenka, Mgr. Ph.D.
Oponent: Stulík Ondřej, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40725
Klíčová slova: genderové kvóty;feminismus;politická teorie;politické systémy;švédsko;maďarsko
Klíčová slova v dalším jazyce: gender quotas;feminism;political theory;political systems;sweden;hungary
Abstrakt: Tématem práce jsou genderové kvóty analyzované z pohledu vybraných feministických proudů. Analýza bude probíhat v rovině politické, na vzorku dvou evropských států, Švédska a Maďarska. V rámci výzkumu se zaměříme na teoretické feministické přístupy, které nám v práci pomohou odůvodnit úspěšnou či neúspěšnou snahu o zvýšení počtu žen v politických institucích.
Abstrakt v dalším jazyce: The main topic of the bachelor thesis are gender quotas followed by analysis based on feminist theory. Analysis will be carried out on political level, by analyzing two states Hungary and Sweden, both participating in European Union. Feminist approaches will be used to analyze successful or unsuccessful attempts to provide women with better position within society and political institutions.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Novackova Nikola.pdfPlný text práce890,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_MV_OPO_Novackova.pdfPosudek oponenta práce1,93 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_VED_MV-TER_Novackova.pdfPosudek vedoucího práce2,42 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Novackova.pdfPrůběh obhajoby práce245,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40725

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.