Název: Světová fantasy pro děti mladšího školního věku
Další názvy: Fantasy literature for children of primary school age
Autoři: Ježková, Simona
Vedoucí práce/školitel: Brčáková Vladimíra, Mgr.
Oponent: Novotný Jiří, Mgr.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40882
Klíčová slova: fantasy literatura;čtenář v mladším školním věku;český jazyk a literatura na 1. stupni zš;světová fantasy;čaroděj ze země oz;letopisy narnie;kronika rodu spiderwicků;harry potter a kámen mudrců;hobit aneb cesta tam a zase zpátky;komunikační pojetí literární výchovy
Klíčová slova v dalším jazyce: fantasy literature;reader (primary school age);czech language and literature (primary school age);world fantasy literature;the wonderful wizard of oz;the chronicles of narnia;the spiderwick chronicles;harry potter and the philosopher's stone;the hobbit or there and back again;communication concept at literature education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá světovou fantasy literaturou pro děti mladšího školního věku. Skládá se ze dvou hlavních částí - teoretická a aplikační. První část popisuje žánr fantasy a jeho rysy, které jsou zkoumány a popsány v kontextu pěti vybraných děl (Čaroděj ze země Oz, Letopisy Narnie, Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky, Harry Potter a Kámen mudrců a Kronika rodu Spiderwicků). Vyhodnocuje také jejich didaktický potenciál. Součástí aplikační části je výzkum, který sleduje, jaké texty a do jaké míry se objevují v čítankách pro 2. - 5. ročník základní školy. Klíčovou součástí této práce je didaktická interpretace díla Čaroděj ze země Oz, která je realizována a reflektována.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis deals with world fantasy literature for children of younger school age. It consists of two main parts - theoretical part and application part. The first part describes fantasy genre and its features, which are examined and described in the context of five selected works. It also evaluates their didactic potential. The application part includes a research that monitors which texts and to what extent the world fantasy literature is represented in readers for the 2nd - 5th year of elementary school. The key part of this work is the didactic interpretation, which is realized and reflected.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP JEZKOVA 2020.pdfPlný text práce8,15 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
jezkova_brcakova.pdfPosudek vedoucího práce81,48 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
jezkova_novotny.pdfPosudek oponenta práce55,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
jezkova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce71,45 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40882

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.