Název: | Návrh realizace a využití venkovních prostor MŠ a ZŠ Osek |
Další názvy: | MŠ a ZŠ Osek (elementary school) - design of surrounding areas for education |
Autoři: | Cejzlarová, Lucie |
Vedoucí práce/školitel: | Chocholoušková Zdeňka, RNDr. Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41295 |
Klíčová slova: | školní zahrada;přírodní zahrada;výukové prvky;aktivizační metody;návrh realizace;základní škola a mateřská škola osek;edukační materiály;přírodopis |
Klíčová slova v dalším jazyce: | school garden;natural garden;teaching elements;activation methods;design of implementation;nursery and elementary school of osek;educational materials;biology |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá školními zahradami, jejich významem, ale také historií, vývojem i současným stavem a přibližuje problematiku přírodních zahrad. Podrobně jsou rozebrány jednotlivé výukové prvky ve školních zahradách. Vysvětlen je také pojem aktivizační metody včetně uvedení vhodných metod pro výuku přírodopisu na druhém stupni základní školy. Čtyři školní zahrady plzeňského kraje byly analyzovány a na základě jejich praxe byl vytvořen návrh realizace venkovních prostor ZŠ a MŠ Osek. Práce obsahuje také sedm různých aktivit primárně určených do hodin přírodopisu ve školní zahradě, z toho dvě aktivity byly se žáky základní školy Osek otestovány a vyhodnoceny. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis deals with school gardens, their importance, history, development and current state and approaches the issue of natural gardens. The individual teaching elements in school gardens are analyzed in detail. The concept of activation methods is also explained, including the introduction of suitable methods for teaching science in the upper primary school. Four school gardens of the Pilsen region were analyzed and on the basis of their practice was created design for implementation of outdoor areas of the Nursery and Elementary School of Osek. The thesis also contains seven different activities primarily intended for science lessons in the school garden, of which two activities were tested and evaluated with the pupils of the Osek elementary school. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Cejzlarova Lucie.pdf | Plný text práce | 13,54 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cejzlarova_posudek_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 482,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cejzlarova_posudek_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 961,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cejzlarova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 146,64 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/41295
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.