Title: Spolupráce při výtvarných činnostech v mateřské škole
Other Titles: Cooperation of children at creative activities at kindergarten
Authors: Tolarová, Alena
Advisor: Plíhalová Monika, Mgr.
Referee: Komzáková Martina, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41697
Keywords: výtvarná výchova;kooperativní výuka;participace v umění;výtvarné techniky a náměty;dětský výtvarný projev spontánní a navozený;předškolní vzdělávání;kvalitativní výzkum
Keywords in different language: art education;cooperative teaching;participation in art;art techniques and themes;children's artistic expression spontaneous and induced;preschool education;quality research
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá mapováním kooperace při výtvarných činnostech v mateřských školách. V teoretické části práce jsou objasněny pojmy vtahující se k výtvarné výchově, kooperativní výuce a principům participace v současném umění. Zmíněné pojmy slouží jako teoretický základ pro empirickou část, ve které je provedena kvalitativní výzkumná sonda ve třech mateřských školách.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with the mapping of cooperation in art activities in kindergartens. The theoretical part of the thesis clarifies the concepts related to art education, cooperative teaching and the principles of participation in contemporary art. The mentioned terms serve as a theoretical basis for the empirical part, in which a qualitative research probe is performed in three kindergartens.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Alena Tolarova.pdfPlný text práce1,54 MBAdobe PDFView/Open
Tolarova_posudek_V_Plihalova.pdfPosudek vedoucího práce1,58 MBAdobe PDFView/Open
Tolarova_posudek_O_Komzakova.pdfPosudek oponenta práce897,98 kBAdobe PDFView/Open
scan_prubeh obhajoby_Tolarova Alena.pdfPrůběh obhajoby práce231,4 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/41697

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.