Title: Použití nástroje pro plánování a řízení testů v projektu TbUIS
Other Titles: Test management tool for TbUIS project
Authors: Kotous, Tomáš
Advisor: Herout Pavel, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Lipka Richard, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41815
Keywords: junit;aplikace;java;api;rešerše;json
Keywords in different language: junit;application;java;api;search;json
Abstract: Cílem této bakalářské práce bylo nalezení nástroje z kategorie test management systémů, který je možné použít jak ve výuce tak i ve výzkumu nových testovacích metod. Zároveň došlo také k vytvoření sady podpůrných programů, které s tímto nástrojem přes jeho API (Application programming interface) komunikují. Tato sada významně zvyšuje použitelnost nástroje ve výuce, kdy mohou studenti ihned začít experimentovat s předpřipravenými Requirements (RQM) a Test Cases (TC). Součástí praktické části je ověření použitelnosti takto vytvořených aplikací.
Abstract in different language: The aim of this bachelor's thesis was find the most suitable software from the category of test management systems, which can be used both in teaching and in research of new testing methods. At the same time a set of support programs was created that communicate with this tool via its API (Application programming interface). This set will significantly increase the usability of the Squash TM tool in teaching, where students can immediately start with pre-prepared Requirements (RQM) and Test Cases (TC). Part of the practical section is to verify the usability of such created applications.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP.pdfPlný text práce2,37 MBAdobe PDFView/Open
A17B0254P_Hodnoceni.pdfPosudek vedoucího práce413,32 kBAdobe PDFView/Open
A17B0254P_Posudek.pdfPosudek oponenta práce190,34 kBAdobe PDFView/Open
A17B0254P_Obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce39,13 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/41815

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.