Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorHrdlička, Milan
dc.contributor.authorJanecká, Jiřina
dc.contributor.refereeMacháčková, Dita
dc.date.accepted2012-08-29
dc.date.accessioned2013-06-19T07:00:33Z
dc.date.available2011-06-03cs
dc.date.available2013-06-19T07:00:33Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-07-02
dc.identifier45162
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/4468
dc.description.abstractTato práce se zabývá charakteristikou pojmu sociokulturní dimenze a analýzou jejího zpracování v současných učebnicích češtiny pro cizince. V teoretické části popisujeme současnou situaci ve výuce cizích jazyků a specifikujeme roli češtiny jako cizího jazyka. Jsou zde vysvětleny klíčové pojmy související s problematikou. Zaměřujeme se na sociokulturní kompetenci, způsob jejího vyučování a umístění v referenčních popisech pro češtinu na jednotlivých úrovních. V praktické části analyzujeme sociokulturní cvičení z českých učebních materiálů pro cizince. V závěru práce formulujeme lingvodidaktická doporučení určená tvůrcům učebnic či učitelům.cs
dc.format59 s. (117 610 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=45162-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectsociokulturní dimenzecs
dc.subjectkomunikační kompetencecs
dc.subjectkomunikační metodacs
dc.subjectreferenční popisycs
dc.subjectsociokulturní kompetencecs
dc.subjectučebnice češtinycs
dc.subjectcizincics
dc.titleSociokulturní dimenze a učebnice češtiny pro cizincecs
dc.title.alternativeSocio-cultural dimension and textbooks of Czech for foreignersen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a literaturycs
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the characteristic of the concept of socio-cultural dimension and analysis of socio-cultural exercises from current textbooks of Czech for foreigners. In the theoretical part we describe the current situation in teaching of foreign language and we specify the role of Czech as a foreign language. We explain the key concepts associated with the acquisition of the language code. We focus on the socio-cultural competence, method of teaching and the position in reference descriptions of Czech language at different levels. In the practical part we analyze the socio-cultural exercises from teaching materials of Czech for foreigners. At the end we formulate linguistic and didactic recommendations for the authors of textbooks or teachers.en
dc.subject.translatedsocio-cultural dimensionen
dc.subject.translatedcommunication competenceen
dc.subject.translatedcommunication methoden
dc.subject.translatedreference levelsen
dc.subject.translatedsocio-cultural competenceen
dc.subject.translatedczech textbooksen
dc.subject.translatedforeignersen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Janecka_2012.pdfPlný text práce89,06 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
janecka.pdfPosudek vedoucího práce349,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
pdf(1).janecka.pdfPosudek oponenta práce380,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
pdf(2).janecka.pdfPrůběh obhajoby práce176,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/4468

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.