Název: Aplikace přístupů CLIL ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
Další názvy: Application of CLIL in Geography at lower secondary school
Autoři: Vlasáková, Natálie
Vedoucí práce/školitel: Vočadlová Klára, RNDr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45338
Klíčová slova: clil;didaktický experiment;zeměpis;mapa;pretest;posttest
Klíčová slova v dalším jazyce: clil;didactic experiment;geography;map;pretest;posttest
Abstrakt: Tato diplomová práce si dává za cíl zjistit, zda při zařazení metody CLIL do výuky, dochází k rozšiřování znalostí v cizím jazyce a zároveň se netvoří signifikantní rozdíly ve znalostech odborného předmětu žáků s CLIL výukou, oproti žákům, u kterých CLIL neprobíhá. Jako nástroj pro toto zjištění slouží v této diplomové práci didaktický experiment, který proběhl v hodinách zeměpisu na 2. stupni základní školy. Experiment byl proveden ve dvou paralelních skupinách. Data pro hodnocení výsledků experimentu byla získána použitím pretestu a posttestu v kontrolní a experimentální skupině. Výstupem této práce je podrobně popsaný obsah a náplň 10 vyučovacích hodin, které se věnují zeměpisnému tématu mapa. Hlavní složkou tohoto výstupu jsou CLIL aktivity, které je možné využít pro výuku tohoto tématu v 6. ročníku základní školy.
Abstrakt v dalším jazyce: Aim of this thesis is to determine whether the inclusion of the CLIL method in teaching leads to the dissemination of knowledge in foreign language and at the same time no significant differences are formed in pupil's knowledge of learned subject who experienced teaching which conteined CLIL method compered to pupils who didn't experience the CLIL mothod. This aim is verified by implemantacion of a didactic experiment which was realized in two parallel groups at the second grade of elementary school. Data for evaluating results of the experiment was collected by using pretest and posttest in control and experimental group. Output of this thesis is a detailed witten content of ten lessons, which are focused on the geographical topic of the map. The main parts of this oupput are CLIL activities, which can be used for teaching of this topic in the sixth grade of elementary school.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Natalie_Vlasakova.pdfPlný text práce2,46 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
VLASAKOVA_VEDOUCI.pdfPosudek vedoucího práce556,55 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
VLASAKOVA_OPONENT.pdfPosudek oponenta práce706,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
VLASAKOVA_PRUBEH OBHAJOBY.pdfPrůběh obhajoby práce128,89 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45338

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.