Title: | Pracovní činnosti a dítě se speciálními vzdělávacími potřebami na primární škole |
Other Titles: | Work activities and children with special educational needs in primary school |
Authors: | Vacíková, Iveta Honzíková, Jarmila |
Citation: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 1, s. 4-9. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/10/journal-itev-2021-1.pdf http://hdl.handle.net/11025/46230 |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | základní škola speciální;pracovní výchova;mentálních postižen |
Keywords in different language: | special primary school;crafts and working activities;mental disabilities |
Abstract: | Článek je zaměřen na vzdělávání dětí mladšího školního věku v základních školách speciálních. Jednou z nejdůležitějších oblastí vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je pracovní výchova. V článku je uvedena i stručná charakteristika jednotlivých mentálních postižení ve vztahu ke stupni rozvoje psychomotorických dovedností a sebeobslužnosti. |
Abstract in different language: | The article is focused on the education of children of younger school age in special primary schools. One of the most important areas of education for pupils with special educational needs are crafts and working activities. The article also provides a brief description of individual mental disabilities in relation to the degree of development of psychomotor skills and self-service. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Články / Articles (KMT) Číslo 1 (2021) Číslo 1 (2021) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
journal-itev-2021-1-4-9.pdf | Plný text | 269,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/46230
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.