Title: Certifikace Fairtrade a její vliv na nákupní chování vybraného segmentu zákazníků
Other Titles: Fairtrade certification and its influence of customers buying behaviour of a selected segment
Authors: Wočadlová, Julie
Advisor: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Referee: Holubová Lenka, Ing.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47451
Keywords: fair trade;spravedlivý obchod;certifikace fairtrade;generace y;mileniálové;spotřební chování;marketingový výzkum
Keywords in different language: fair trade;fairtrade certification;generation y;millennials;consumer behaviour;marketing research
Abstract: Cílem této kvalifikační práce je představit téma certifikace Fairtrade a následně zhodnotit dopady této certifikace na nákupní chování spotřebitelů generace Y. V teoretické části práce je certifikace Fairtrade představena v souvislosti s problematikou spravedlivého obchodu, která kromě základních poznatků popisuje situaci i v českém a zahraničním prostředí. Předmětem praktické části práce je pak realizace dotazníkového šetření, které zkoumá vliv certifikační známky FAIRTRADE na spotřební chování vybrané generace. Výsledky šetření jsou v závěru práce shrnuty a srovnány se situací v zahraničí. Z marketingového hlediska výzkum přináší zajímavá zjištění a doporučení, která by mohla vést ke zvýšení zájmu o Fairtrade produkty ve vybrané generační skupině.
Abstract in different language: The purpose of this bachelor thesis is to introduce the topic of Fairtrade certification and to evaluate the impacts of the certification on the buying behavior of Generation Y consumers. The theoretical part presents the Fairtrade certification in the context of fair trade issues, which, in addition to basic data, describes the situation in the Czech Republic and foreign environment. The practical part contains a questionnaire survey, which examines the impact of the FAIRTRADE certification mark on the consumer behaviour of the above-mentioned generation. The conclusion of the thesis summarizes survey results and compares it with the situation abroad. From a marketing point of view, the research brings interesting findings and recommendations that could lead to increased interest in Fairtrade products of the selected generation group.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Julie_Wocadlova_2021.pdfPlný text práce2,39 MBAdobe PDFView/Open
Wocadlova_Julie_v.pdfPosudek vedoucího práce224,29 kBAdobe PDFView/Open
Wocadlova_Julie_o.pdfPosudek oponenta práce143,04 kBAdobe PDFView/Open
Wocadlovaob.pdfPrůběh obhajoby práce42,86 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47451

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.