Title: Zhodnocení marketingových aktivit lyžařských areálů na Šumavě
Other Titles: The Evaluation of Marketing Activities of Ski Resorts in the Šumava Mountains
Authors: Pašková, Jana
Advisor: Jakubíková Dagmar, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Vildová Eliška, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47514
Keywords: sport;cestovní ruch;služby;marketing;marketingový mix;lyžařský areál;železnorudsko
Keywords in different language: sport;tourism;services;marketing;marketing mix;ski resort;tourist area of železnorudsko
Abstract: Předmětem předložené diplomové práce je zhodnocení marketingových aktivit dvou lyžařských areálů v turistické oblasti Železnorudska. Po vymezení teoretických východisek z oblasti sportu, cestovního ruchu, služeb a specifik jejich marketingu je práce zaměřena na stručnou analýzu situace na trhu lyžařských areálů v České republice včetně přiblížení tržní situace lyžařských areálů v Železné Rudě a okolí. Následuje představení vybraných areálů a analýzy využívaných marketingových aktivit rozdělených podle prvků rozšířeného marketingového mixu 7P. Za účelem získání zákaznického pohledu je součástí analytické části také šetření spokojenosti návštěvníků obou areálů. Ze zjištěných poznatků jsou vyvozeny přednosti a nedostatky, na jejichž základě je v poslední části práce předloženo oběma areálům několik doporučení.
Abstract in different language: The subject of the master´s thesis is the evaluation of marketing activities of two ski resorts in the tourist area of Železnorudsko. After defining the theoretical basis including sports, tourism, services and related terms of marketing, a brief analysis of the market situation of ski resorts in the Czech Republic and ski resorts in Železná Ruda follows. In addition, analyses of marketing activities of both selected resorts divided according to the elements of the 7Ps marketing mix are performed. In order to understand a customer´s perspective, the analytical part also includes a visitor´s satisfaction evaluation. Further, strengths and weaknesses of both resorts are listed. To conclude, several recommendations for both resorts are presented.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jana Paskova - Zhodnoceni marketingovych aktivit LA na Sumave (DP2021).pdfPlný text práce4,6 MBAdobe PDFView/Open
Paskova_Jana_v.pdf.pdfPosudek vedoucího práce121,74 kBAdobe PDFView/Open
Jana_Paskova_o.pdfPosudek oponenta práce224,32 kBAdobe PDFView/Open
paskovaob.pdfPrůběh obhajoby práce49,63 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47514

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.