Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorFilipi Zbyněk, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorHrnčiříková, Marcela
dc.contributor.refereePrůcha Tomáš, Mgr.
dc.date.accepted2022-6-14
dc.date.accessioned2022-06-20T10:18:09Z-
dc.date.available2021-7-9
dc.date.available2022-06-20T10:18:09Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-4-28
dc.identifier89606
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/47830-
dc.description.abstractBakalářská práce "Portfolio aktivit pro revidovanou výuku informatiky na druhém stupni základní školy", pojednává ve své teoretické části o faktických i obsahových změnách v Rámcově vzdělávacím programu pro nově vzniklý obor Informatika. Práce je dále cíleně zaměřena na internetový projekt Podpora rozvíjení informatického myšlení, kde zkoumá prázdná místa, která by se dala vhodně doplnit dalšími výukovými materiály, které budou navazovat na všechny oblasti tematických celků v novém Rámcově vzdělávacím programu. Praktická část práce se zabývá dotazníkovým šetření, které je zaměřeno na připravenost škol na tyto změny včetně přesahu zjišťování kompetencí a preferencí výukových oblastí. Jedná se tedy o připravenost metodickou i materiální, a to jak z pohledu vybavenosti škol digitálními technologiemi, tak množstvím výukových materiálů, v tomto případě zaměřené na učebnice projektu Podpora rozvíjení informatického myšlení. Obsažena je rovněž otázka termínu zahájení výuky podle nového kurikula. Na základě všech zjištěných skutečností a samotné odborné praxi ve výuce, je poslední část práce věnována sestavením vlastního portfolia aktivit pro revidovanou výuku informatiky. Výukové materiály jsou rozděleny pro druhý stupeň podle věku na dvě skupiny, a to šestou a sedmou třídu a druhou osmou a devátou třídu. Pro obě věkové skupiny byly v rámci všech tematických celků a jejich oblastí přiřazeny dostupné materiály například v podobě interaktivních aktivit, příprav na projektové vyučování a kurzů.cs
dc.format39 s. (72 766 znaků), XII
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectzměny v rvpcs
dc.subjectportfolio aktivitcs
dc.subjectrevidovaná výukacs
dc.subjectinformatikacs
dc.subjectpodpora rozvíjení informatického myšlenícs
dc.subjectvýukové materiálycs
dc.subjectkurikulumcs
dc.subjectdigitální technologiecs
dc.subjectpřipravenost školcs
dc.subjectzahájení výukycs
dc.subjectdigitální kompetencecs
dc.titlePortfolio aktivit pro revidovanou výuku informatiky na druhém stupni základní školycs
dc.title.alternativePortfolio of activities for the revised teaching of informatics at the second stage of primary schoolen
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programPřírodovědná studia
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis "Portfolio of activities for the revised teaching of informatics at the second stage of primary school", deals in its theoretical part with factual and content of Curriculum changes in the development of teaching informatics. This thesis is also focuses on the Internet project Supporting the Development of Computational Thinking, where it examines the empty spaces that could be suitably supplemented with additional teaching materials that will be related to all areas of thematic units in new curriculum. The practical part of the thesis is aimed to a questionnaire survey that focuses on the readiness of schools for these changes, including overlapping surveys of competences and preferences for teaching areas. It is therefore about methodological and material readiness, both in terms of schools' equipment with digital technologies and the amount of teaching materials, in this case focusing on the textbooks of the project Supporting the development of computational thinking. The question of the date of the start of teaching according to the new curriculum is also included. As a result of this examination of the facts and the professional practice in teaching itself, the last part of the paper is devoted to the compilation of the actual portfolio of activities for the revised teaching of computer science. The teaching materials are divided for the second grade by age into two groups, namely the sixth and seventh grades and the second eighth and ninth grades. For both age groups, available materials have been assigned within each topic unit and its areas, for example, in the form of interactive activities, project-based learning preparation and coursework.en
dc.subject.translatedchanges in curriculumen
dc.subject.translatedportfolio of activitiesen
dc.subject.translatedrevised informatics teachingen
dc.subject.translatedcomputational thinkingen
dc.subject.translatedcurriculumen
dc.subject.translateddigital technologiesen
dc.subject.translatedschool readinessen
dc.subject.translatedstart of teaching new informaticsen
dc.subject.translateddigital competencesen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska_prace_Hrncirikova.pdfPlný text práce5,66 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce50,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce54,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Protokol Hrncirikova.pdfPrůběh obhajoby práce245,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47830

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.