Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorReynaert Barbora, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorPastyříková, Lada
dc.date.accepted2022-6-14
dc.date.accessioned2022-06-20T10:21:23Z-
dc.date.available2021-10-21
dc.date.available2022-06-20T10:21:23Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-4-28
dc.identifier83823
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/48335-
dc.description.abstractTato diplomová práce nejprve v teoretické části představuje roli mateřského jazyka (češtiny) při osvojování druhého jazyka (angličtiny) a to společně s problematikou spadající do této oblasti. Konkrétně představuje roli mateřského jazyka v rámci učebních strategií se zvláštním zaměřením na přenos čtenářských strategií z mateřského jazyka (češtiny) do jazyka druhého (angličtiny). V praktické části následně pomocí výzkumu provedeného na základné škole v České republice zjišťuje, zdali je možné přenést do angličtiny vybrané čtenářské strategie, které již byly na určité úrovni v češtině osvojeny. Součástí výzkumu je i druhá výzkumná otázka zabývající se oporou učení, tzv. scaffoldingem jako formy podpory používané ke splnění zadaných čtenářských úkolů. Na závěr práce odůvodňuje výsledky provedeného výzkumu a opírá je nejen o teoretickou část této práce, ale zároveň i o potřeby žáků, které byly zkoumány v rámci analýzy potřeb.cs
dc.format95 s.
dc.language.isoen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=83823-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectčtenářské strategiecs
dc.subjectpozitivní transfercs
dc.subjectmateřský jazykcs
dc.subjectosvojování si druhého jazykacs
dc.subjectgramotnostcs
dc.subjectporozumění textucs
dc.subjectopora učení (scaffolding)cs
dc.titleRole češtiny jako mateřského jazyka při osvojování si angličtiny se zaměřením na pozitivní transfer čtenářských strategiícs
dc.title.alternativeThe Role of Czech as L1 in the Acquisition of English with a Focus on Positive Transfer of Reading Strategiesen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis has the following aims. Firstly, to introduce the role of the mother tongue in second language acquisition and related issues with a special focus on the transfer of learning strategies, specifically the positive transfer of reading strategies from the first language (L1) to the second language (L2). Subsequently, in research conducted at a primary school in the Czech Republic, to determine whether the selected reading strategies that have been acquired and developed to a sufficient level in the Czech language are transferable from L1 (Czech) to L2 (English) or not. Furthermore, the second research question examines whether scaffolding helps students to achieve the goal of the selected reading tasks. Lastly, to provide reasons for the positive research results based not only on the theoretical part of this work, but also on the student needs monitored during the research.en
dc.subject.translatedreading strategiesen
dc.subject.translatedpositive transferen
dc.subject.translatedmother tongueen
dc.subject.translatedsecond language acquisitionen
dc.subject.translatedliteracyen
dc.subject.translatedreading comprehensionen
dc.subject.translatedscaffolding.en
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Pastyrikova Lada_finalni verze.pdfPlný text práce3,12 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_prubeh_Pastyrikova.pdfPrůběh obhajoby práce328,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_Reyn_Pastyrikova.pdfPosudek vedoucího práce41,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_Skop_Pastyrikova.pdfPosudek oponenta práce396,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48335

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.