Title: Formula Student - jednotka snímání pozice pedálů
Other Titles: Formula Student - Pedal Position sensing unit
Authors: Trojan, Adam
Advisor: Zavřel Martin, Ing.
Referee: Streit Luboš, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48354
Keywords: snímač;senzor;pedál;studentská formule;bezkontaktní snímaní;hallovo sonda;permanentní magnet;bipolární buzení
Keywords in different language: sensor;pedal;student formula;contactless sensing;hall probe;permanent magnet;bipolar excitation
Abstract: Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj elektronického snímače polohy akceleračního pedálu budoucí studentské elektrické formule s důrazem na pravidla FSAE a FSG. Snímač je řešený pomocí magnetu a dvojice Hallovo sond. Metoda bipolárního buzení sond zajištuje snímači linearitu. Navržená deska plošných spojů je uložena v navrženém pouzdru vyrobeném pomocí 3D tisku. Snímač jako celek je napájen z napětí 12 V DC a komunikuje po sběrnici CAN.
Abstract in different language: This diploma thesis focuses on the development of an electronic accelerator pedal position sensor of the future student electric formula with emphasis on the rules of the FSAE and FSG. The sensor is solved using a magnet and a pair of Hall probes. The bipolar excitation method of the probes ensures linearity of the sensor. The designed printed circuit board is situated in a designed case made by 3D printing. The sensor is powered by 12 V DC and communicates via the CAN bus.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KEI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_APPS_Controller.pdfPlný text práce4,85 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce48,39 kBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce46,37 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce34,46 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/48354

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.