Title: | Zen budhismus - škola rinzai |
Other Titles: | Zen Buddhism - The Rinzai School |
Authors: | Radlová, Žaneta |
Advisor: | Demjančuková, Dagmar |
Referee: | Třešňák, Zdeněk |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/4837 |
Keywords: | budhismus;zen;rinzai;východní náboženství;východ;Japonsko;Buddha |
Keywords in different language: | buddhism;zen;rinzai;eastern religion;east;Japan;Buddha |
Abstract: | Tato práce se zaměřuje na vliv zenové školy Rinzai na kulturu a myšlení v Japonsku. Poskytuje také historický přehled, který se zaměřuje zejména na ty události, které se podílely na formování zenu. Hlavním cílem práce je ukázat roli Rinzaje v různých složkách kultury, jakými jsou například poezie, ikebana, umění zahrad či čajový obřad. |
Abstract in different language: | This work is focused on the influence of zen school called Rinzai on the thinking of the Japanese society and its culture. It also provides the historical survey, that points out mainily events, which were participants in the formation of zen. The main intention of the work is to manifest the role of Rinzai in various spheres of the culture, like in the poetry, the ikebana, the art of gardening or the tea ceremony. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zen buddhismus - skola Rinzai.pdf | Plný text práce | 19,07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Radlova Zaneta_Demjancukova Dagmar.doc | Posudek vedoucího práce | 49 kB | Microsoft Word | View/Open |
Radlova Zaneta_Tresnak Zdenek.doc | Posudek oponenta práce | 63 kB | Microsoft Word | View/Open |
Radlova_Zaneta.pdf | Průběh obhajoby práce | 429,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/4837
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.