Title: | Teorie agresivity napříč obory |
Other Titles: | The theory of aggression across disciplines |
Authors: | Terelmešová, Dagmar |
Advisor: | Špelda, Daniel |
Referee: | Kratochvíl, Miloš |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/4857 |
Keywords: | teorie agrese;Konrad Lorenz;Sigmund Freud;Erich Fromm;dětská agrese |
Keywords in different language: | aggression theory;Konrad Lorenz;Sigmund Freud;Erich Fromm;children's aggression |
Abstract: | Práce se zabývá teoriemi agrese, které se objevují ve třech vědních oborech. Těmi jsou biologie, psychologie a filozofie. Každá oblast je reprezentována významnými autory. V oblasti biologie práce vychází z díla Konrada Lorenze, psychologický obor je zastoupen Sigmundem Freudem a filozofii reprezentují vědecké závěry Ericha Fromma. Názory a teorie jsou vzájemně porovnány a propojeny s problematikou vzniku dětské agrese. |
Abstract in different language: | The work deals with theories of aggression that occur in three disciplines. These include biology, psychology and philosophy. Each region is represented by prominent authors. In the field of biology work from the works of Konrad Lorenz, the psychological field is represented by Sigmund Freud and philosophy represent the scientific conclusions of Erich Fromm. Opinions and theories are compared with each other and connected with the issue of child aggression. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Terelmesova_Dagmar.pdf | Plný text práce | 382,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Terelmesova Dagmar_Spelda Daniel.rtf | Posudek vedoucího práce | 1,46 MB | RTF | View/Open |
Terelmesova Dagmar_Kratochvil Milos.rtf | Posudek oponenta práce | 1,48 MB | RTF | View/Open |
Terelmesova_Dagmar.pdf | Průběh obhajoby práce | 440,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/4857
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.