Title: NÁVRH VIZUÁLNÍ IDENTITY VYBRANÉHO KULTURNÍHO ZAŘÍZENÍ
Other Titles: DESIGN OF VISUAL IDENTITY OF CULTURAL FACILITIES
Authors: Csaszárová, Monika
Advisor: Steker František, Doc. akademický malíř
Referee: Zámiš Ondřej, MgA.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49282
Keywords: vizuální identita;orientační systém;propagační materiály;základní škola;mateřské školy;květ lnu
Keywords in different language: visual identity;orientation system;promotional materials;primary school;kindergarten;flax flower
Abstract: Logo je postavené na spojení historie obce a znaku Červené Vody, ve kterém je květ lnu. Len má pět okvětních lístků a modrofialové zbarvení, jedná se o krásný květ, který jsem začala stylizovat. Ovšem logo se ničím nelišilo od klasických tuctových firem, proto jsem si začala pohrávat s velikostí jednotlivých listů a také jejich barevností. Zkombinovala jsem barevné přechody a jemné oblé tvary loga s jednoduchým nevýrazným písmem pro větší dynamiku. Barevnost ani velikost okvětních lístků jsem nenechala čistě náhodě. Rozhodla jsem se rozdělit školu na tři části. První část je základní škola sama o sobě (hlavní část), druhá část jsou mateřské školy a ve třetí části jsem nechala prostor základní umělecké škole. Pro každou jednu část jsem určila specifickou barevnost, a také místo kde se tyto barvy budou střídat. Hlavní logo má největší modrý květ v horní polovině, protože modrá je originální barva lnu, bude se používat ve všech reprezentativních tiskovinách, ale také na plakátech akcí pořádané školou atd. Místo pro největší květ se bude točit podle hodinových ručiček tzn. že pro mateřskou školu se logo otočí tak aby žlutá barva byla na vyhrazeném místě pro největší květ, tato varianta se bude používat ve všech tiskovinách patřících pod mateřské školy. Stejně tak to platí i pro poslední červenou variantu, sloužící základní umělecké škole. V orientačním systému jsem chtěla, aby se design nevzdaloval od loga. Proto jsem zvolila font, který má napůl zaoblené a napůl ostré rohy. Orientační systém je založen na velkých nápisech/směrovkách na stěnách, které jsou hravé díky barevnosti a tvarové dynamice. Zde pracuji s nakláněním či zrcadlením jednotlivých písmen, používám jejich obrysy do pozadí a ukazuji směr pomocí stylizované šipky, která vznikla z loga. U neměnných místností jako je ředitelna, sborovna, kabinety atd. budou jednotlivé názvy místnosti "Ředitelna" nad dveřmi. Na dveřích pak bude napsáno, kdo v dané místnosti sídlí, v obdélníku o potřebné velikosti se dvěma zaoblenými rohy. Všechna písmena kromě jmen a znamének budou vystouplá do 1 cm. Ve stejném duchu se nese i design na propagační materiály, či tiskoviny. Pracuji s tlustými liniemi plujícími do různých směrů, místy doplněny o matematická a gramatická znaménka. Zároveň využívám i obrysů, stejně jako u orientačního systému. Tento design jsem použila např. na obalech na sešity, plakátech, vizitkách atd..
Abstract in different language: The logo is based on a combination of the history of the village and the emblem of Červená Voda, in which the flax flower. Flax has 5 flowers and a blue-violet color, it is a beautiful flower that I started to stylize. After a long time, I came up with a suitable variant of five blue leaves, the same size. However, the logo was no different from the ordinary companies, so I started playing with the size of individual leaves and also their colors. I combined the color gradients and the delicate round shapes of the logo with simple indistinct fonts for more dynamism. I did not leave the color or size of the flowers to pure chance. I decided to divide the school into three parts. The first part is the elementary school itself (main part), the 2nd part are kindergartens and in the 3rd part I left the space for the elementary art school. For each part, I determined a specific color, and also the place where these colors will alternate. The main logo has the largest blue flower in the upper half (blue is the original color of flax) - it will be used in all representative publications, but also on posters of events organized by the school, etc. The place for the largest flower will rotate clockwise, ie. that for the kindergarten the logo will be turned so that the yellow color is in the place reserved for the largest flower, this variant will be used in all printed matter belonging to the kindergarten. The same applies to the last red variant, for ZUŠ (Elementary Art School). In the orientation system, I wanted the design not to move away from the logo. That's why I chose a font that has half-rounded and half-sharp corners. The orientation system is based on large inscriptions / signposts on the walls, which are playful due to the color and liter dynamics. Here I play by tilting or mirroring individual letters, using their outlines in the background and showing the direction using a stylized arrow, which was created from the logo. For fixed rooms such as the director's office, assembly hall, cabinets, etc., the individual room names will be "director's office" above the door. The door will then say who resides in the room, in a rectangle of the required size with two rounded corners. All letters except names and signs will be raised to 1 cm. he design for promotional materials or printed matter is in the same spirit. I work with thick lines sailing in different directions, sometimes supplemented by mathematical and grammatical signs. I also use contours, as well as the orientation system. I used this design, for example, on covers for notebooks, posters, business cards...
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVU)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pruvodni_zprava_Csaszarova.pdfPlný text práce30,25 MBAdobe PDFView/Open
CSASZAROVA.docPosudek oponenta práce52 kBMicrosoft WordView/Open
CSASZAROVA.pdfPosudek vedoucího práce548,7 kBAdobe PDFView/Open
CSASZAROVA_0.pdfPrůběh obhajoby práce280,57 kBAdobe PDFView/Open
Csaszarova.zipVŠKP - příloha347,16 MBZIPView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/49282

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.