Title: Dobré mravy v reklamě
Other Titles: Good manners in advertising
Authors: Poklopová, Julie
Advisor: Rozehnal, Aleš
Referee: Vítek, Jindřich
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/4966
Keywords: reklama;dobré mravy;hospodářská soutěž;diskriminace;násilí;strach;právní regulace reklamy;samoregulace reklamy;etika reklamy
Keywords in different language: advertising;good manners;discrimination;violence;fear;legal regulation of advertising;self-regulation;advertising morals
Abstract: Diplomová práce se týká regulace reklamy ve smyslu právním, i mimoprávním - samoregulačním. První polovina práce je zaměřená na výklad obecných pojmů reklamy a dobrých mravů. Druhá polovina práce popisuje jednotlivé motivy, které etiku reklamy nejčastěji porušují se zaměřením na konkrétní rozhodnutí z praxe
Abstract in different language: This thesis concerns the regulation of advertising in the legal sense, even extra-legal - the self-regulatory. The first half thesis deals with the interpretation of the general concepts of advertising and good manners. The second half describes the various motives that often violate the morality of advertising focusing on specific decision of the practice.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KCP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP-Dobre mravy v reklame_Poklopova.pdfPlný text práce2,24 MBAdobe PDFView/Open
Poklopova-1.pdfPosudek vedoucího práce948,92 kBAdobe PDFView/Open
Poklopova-2.pdfPosudek oponenta práce1,3 MBAdobe PDFView/Open
Poklopova Julie.pdfPrůběh obhajoby práce260,76 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/4966

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.