Název: Využití kinestetického učebního stylu při výuce v 1. ročníku základní školy
Další názvy: Kinesthetic Learning Style in the First Grade of Primary School
Autoři: Žáčková, Jana
Vedoucí práce/školitel: Kalistová Petra, Mgr.
Oponent: Fajfrlíková Tereza, Mgr.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49993
Klíčová slova: kinestetický učební styl;mladší školní věk;pohybová hra
Klíčová slova v dalším jazyce: kinesthetic learning style;younger school-age;learning in motion
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá kinestetickým učebním stylem v rámci výuky v prvním ročníku základní školy. Prostřednictvím kinestetického učebnímu stylu žáci ve spojení s pohybem získávají nové znalosti a dovednosti v jiných než tělovýchovných předmětech nebo se učivo z ostatních předmětů dostává do vyučovacích hodin tělesné výchovy. V teoretické části je uvedena charakteristiku mladšího školního věku a jeho specifik v souvislosti s pohybem. Další část je věnována problematice učení z pohledu psychologie a vztahu učení, pozornosti a pohybu. Popsány jsou učební styly klasifikované dle percepční preference s důrazem na kinestetický učební styl, jeho specifika a využití v praxi. Praktickým výstupem diplomové práce je sborník třiceti pohybových aktivit a her, které může učitel využít ve výuce žáků mladšího školního věku, zejména v prvním ročníku základní školy, a to ve vyučovacích předmětech český jazyk a literatura, matematika a prvouka. Všechny aktivity jsou doplněny o praktické poznámky z realizace aktivity a fotodokumentaci, u většiny z nich jsou uvedeny možnosti modifikace aktivity. K práci jsou přiloženy obrazové a textové materiály, které jsou při aktivitách využívány, vhodné k tisku.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis deals with the kinesthetic learning style within the teaching in the first year of elementary school. Through the kinesthetic learning style, pupils acquire new knowledge and skills in subjects other than Physical Education in connection with movement or the curriculum from other subjects is included in physical education lessons. The theoretical part presents the characteristics of younger school-age and its specifics in connection with movement. The chapters are focused on learning from the perspective of psychology and the relationship between learning, attention and movement. They describe learning styles classified according to perceptual preference with an emphasis on kinesthetic learning style, its specifics and use in practice. The practical output of the diploma thesis is a collection of thirty physical activities and games that the teacher can use in teaching pupils of younger school-age, especially in the first year of elementary school, in the subjects Czech language and literature, Mathematics and Science. All activities are accompanied by reflection notes from the implementation of the activity and photo documentation, most of them are listed modifications of the activity. The work is accompanied by pictures, texts, cards and worksheets that are used in the activities, suitable for printing.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Jana Zackova.pdfPlný text práce8,38 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
J. Zackova VP DP 2022.pdfPosudek vedoucího práce137,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
OP- Zackova.pdfPosudek oponenta práce323,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zackova J..pdfPrůběh obhajoby práce42,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/49993

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.