Název: | Schopnost dětí v mateřské škole řešit různé druhy porovnávání |
Další názvy: | Preschool children´s ability to solve diverse types of comparison tasks |
Autoři: | Čubová, Andrea Pěchoučková, Šárka |
Citace zdrojového dokumentu: | ČUBOVÁ, A. PĚCHOUČKOVÁ, Š. Schopnost dětí v mateřské škole řešit různé druhy porovnávání. Elementary Mathematics Education Journal, 2022, roč. 4, č. 2, s. 6-10. ISSN: 2694-8133 |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | UPOL |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/51208 |
ISSN: | 2694-8133 |
Klíčová slova: | porovnávání;mateřská škola;délka, hmotnost;množství;počet |
Klíčová slova v dalším jazyce: | comparison;nursery school;length;weight;amount;count |
Abstrakt: | V mateřské škole proběhl experiment, jehož cílem bylo zjistit schopnosti dětí řešit úkoly na různé druhy porovnávání. Experimentu se zúčastnily děti ve věku 5–6 let. Bylo vytvořeno 12 úkolů, které byly zaměřeny na přirozené porovnávání, základní porovnávání, redukované a superredukované porovnávání a porovnávání rozdílem. Děti při řešení úkolů, ve kterých porovnávaly délku, hmotnost, množství nebo počet, využívaly manipulaci, grafické zpracování nebo slovní vyjádření. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Multiple preschool establishments participated at an experiment with the aim to assess children’s ability to solve diverse types of comparison-related problems. Children in the age of 5–6 years were included in this experiment. 12 tasks were created with focus on natural, basic, reduced and super-reduced comparison, and comparison through difference. Children compared length, weight, amount or count and employed manipulation, graphic adaptation and verbal expression. |
Práva: | © Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KMT) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Vol4No2_Cubova-Pechouckova.pdf | 925,45 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/51208
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.