Title: | Schopnost dětí v mateřské škole řešit různé druhy porovnávání |
Other Titles: | Preschool children´s ability to solve diverse types of comparison tasks |
Authors: | Čubová, Andrea Pěchoučková, Šárka |
Citation: | ČUBOVÁ, A. PĚCHOUČKOVÁ, Š. Schopnost dětí v mateřské škole řešit různé druhy porovnávání. Elementary Mathematics Education Journal, 2022, roč. 4, č. 2, s. 6-10. ISSN: 2694-8133 |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | UPOL |
Document type: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/51208 |
ISSN: | 2694-8133 |
Keywords: | porovnávání;mateřská škola;délka, hmotnost;množství;počet |
Keywords in different language: | comparison;nursery school;length;weight;amount;count |
Abstract: | V mateřské škole proběhl experiment, jehož cílem bylo zjistit schopnosti dětí řešit úkoly na různé druhy porovnávání. Experimentu se zúčastnily děti ve věku 5–6 let. Bylo vytvořeno 12 úkolů, které byly zaměřeny na přirozené porovnávání, základní porovnávání, redukované a superredukované porovnávání a porovnávání rozdílem. Děti při řešení úkolů, ve kterých porovnávaly délku, hmotnost, množství nebo počet, využívaly manipulaci, grafické zpracování nebo slovní vyjádření. |
Abstract in different language: | Multiple preschool establishments participated at an experiment with the aim to assess children’s ability to solve diverse types of comparison-related problems. Children in the age of 5–6 years were included in this experiment. 12 tasks were created with focus on natural, basic, reduced and super-reduced comparison, and comparison through difference. Children compared length, weight, amount or count and employed manipulation, graphic adaptation and verbal expression. |
Rights: | © Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Appears in Collections: | Články / Articles (KMT) OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Vol4No2_Cubova-Pechouckova.pdf | 925,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/51208
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.