Název: Obchodní model předplatného
Další názvy: Subscription Business Model
Autoři: Zárubová, Aneta
Vedoucí práce/školitel: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Oponent: Nový Jan, Ing.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52348
Klíčová slova: marketing;marketing služeb;obchodní model předplatného;spotřební chování;generace y;focus group
Klíčová slova v dalším jazyce: marketing;services marketing;subscription business model;customer behaviour;generation y;focus group
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá obchodním modelem předplatného a jeho využití generací Y. V rámci výzkumu byla použita metoda Focus Group, která umožnila získat pohledy a zkušenosti zástupců této generace. Cílem práce je zjistit, jak cílová skupina přistupuje k využití tohoto modelu a jaké jeho výhody a nevýhody nejvíce vnímají. V teoretické části jsou nejprve popsány základní marketingové pojmy, rysy spotřebního chování, včetně rozdílů napříč různými generacemi a technologické faktory, které do značné míry ovlivnily přístup spotřebitelů k získávání produktů. Dále jsou uvedeny obecné aspekty obchodního modelu předplatného, včetně různých typů a odvětví využití. V praktické části jsou nejprve představeny dvě společnosti fungující na bázi předplatného a jsou sestaveny jejich marketingové mixy. Následně je představena výzkumná metoda Focus Group a popsána příprava a realizace výzkumu. Poté jsou prezentovány výsledky výzkumu, jsou identifikovány hlavní výhody a nevýhody předplatného obecně vnímané generací Y a také hlavní přednosti představených firem. Závěrem jsou prezentovány závěry a doporučení pro vybrané podniky.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis deals with the subscription business model and its use by generation Y. The focus group method was used in the research, which made it possible to obtain the views and experiences of representatives of this generation. The aim of the thesis is to find out how the target group approaches the use of this model and what advantages and disadvantages they perceive the most. In the theoretical part, basic marketing terms, features of consumer behavior, including differences across different generations and technological factors, which have largely influenced consumers' approach to acquiring products, are first described. Next, general aspects of the subscription business model are presented, including the different types and industries of use. In the practical part, two subscription-based companies are first introduced and their marketing mixes are compiled. Subsequently, the focus group research method is presented and the preparation and implementation of the research is described. The results of the research are then presented, the main advantages and disadvantages of subscriptions generally perceived by generation Y are identified, as well as the main advantages of the presented companies. Finally, conclusions and recommendations for selected companies are presented.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Za_rubova_ DP.pdfPlný text práce1,51 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zarubova_Aneta_v.pdfPosudek vedoucího práce122,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zarubova_Aneta_o.pdfPosudek oponenta práce847,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/52348

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.